خبرگزاری کار ایران

وزیر ورزش و جوانان

سرانه ورزش مازندران ۳۰ سانتی‌متر بالا‌تر از میانگین کشوری‌ست

وزیر ورزش و جوانان گفت: اگرچه سرانه ورزش مازندران ۳۰ سانتی‌متر بالا‌تر از میانگین کشوری‌ست، اما این ظرفیت‌ها پاسخگوی نیاز استان مازندران نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری؛ محمود گودرزی عصر امروز در هفتمین جلسه شورای اداری در سالن شماره یک استانداری برقراری امنیت را یکی از اولویت‌های دولت یازدهم اعلام کرد و گفت: تقویت زیر ساخت‌های سلامتی مردم و توسعه امنیت با توجه به شرایط بحران‌زاده منطقه از اولویت‌های دولت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با انسجام کامل، هیچ گونه تهدیدی برای ما وجود ندارد، افزود: سلامت مردم جزء مواردی‌ست که دولت توجه ویژه‌ای به آن دارد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه کشور‌ها پذیرفته‌اند ایران مقتدر، توانایی تقابل با این کشور‌ها را دارد، گفت: این مسئله میسر نمی‌شد مگر با تدبیر، اندیشه و خردورزی مقام معظم رهبری، دولت، تیم کار‌شناسی و انقلابی سیاست خارجی که توانستند چنین نهضتی را رقم بزنند.

گودرزی افزود: بدیهی است در این مسیر مخالفت‌هایی هم اتفاق می‌افتد وبخش عمده‌ای از این مخالفت‌ها داخلی و برخی هم خارجی‌ست و در داخل و خارج عده‌ای کاسبان تحریم هستند که از وضعیت نابسامان بهره می‌برند.

گودرزی با بیان اینکه مازندران ظرفیت‌های توسعه فراوان دارد، ادامه داد: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت با قیمت ۱۱۰ دلار در دولت گذشته صادر می‌شد که در زمان دولت روحانی به یک سوم کاهش یافت که با ۴۰ دلار فروخته می‌شد.

وی با اشاره به اینکه توان اقتصادی کشور پنج برابر کاهش یافته است، افزود: باید با اقتصاد مقاومتی بر این مسئله غلبه کنیم و اگر روزی همه چاه‌های نفت را بستیم و از محل دیگری درآمد را تامین کنیم تا کشور با دچار بحران مواجه نشود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه امروز برای توسعه با چنین محدودیت‌های سنگینی مواجه هستیم، اظهار کرد: مازندران نیزمانند دیگر استان‌ها با محدودیت‌هایی مواجه است و با توجه به اینکه استان‌های دیگری مانند مازندران از محرومیت‌های تاریخی هم رنج می‌برند.

وی با تاکید براینکه دولت‌ها قادر نیستند بدون مشارکت مردم و بخش خصوصی، کسب درآمد کنند و به امر توسعه اهتمام کنند، گفت: بخش خصوصی، زیبا‌ترین محل تبلور مردم برای مشارکت در مسائل مختلف جامعه است.

گودرزی با بیان اینکه اگر بتوانیم زمینه‌های قانونی، اجتماعی و فرهنگی را برای حضور بخش خصوصی فراهم کنیم کشور ما به توسعه پایدار دست می‌یابد، اظهار کرد: توسعه پایدار در سایه مشارکت مردم در عرصه ساخت و ساز و تولید و... میسر است و بخش خصوصی می‌تواند در این امر یاری‌گر ما باشد.

وی با اعلام اینکه مازندران به عنوان قطب گردشگری و تولیدکننده بخش زیادی از غذای کشور است، افزود: مازندران استان زرخیز ورزش کشور است و بخش عمده مدال‌های طلا متعلق به مازندران است و این ظرفیت نباید نادیده گرفته شود.

گودرزی با اعلام اینکه کاهش نرخ تورم از اقدامات موثر دولت یازدهم است که روز گذشته هم مورد توجه مقام معظم رهبری بود، گفت: امیدواریم تا پایان دولت، نرخ تورم به یک رقمی کاهش یابد و این توفیق بسیار بزرگی‌ست، ضمن اینکه کاهش ۴۳ درصدی نوسانات ارزی در دولت یازدهم را هم شاهد هستیم.

گودرزی با اشاره به اینکه مازندران در حوزه ورزش شرایط به نسبت خوبی دارد، گفت: اگرچه سرانه ورزش مازندران ۳۰ سانتی‌متر بالا‌تر از میانگین کشوری است، اما این ظرفیت‌ها پاسخگوی نیاز استان مازندران نیست.

وی از اشتغال به عنوان یکی از معضلات جامعه نام برد و افزود: تا رونق اقتصادی نباشد اشتغال محقق نمی‌شود.

کد خبر : ۳۰۰۶۴۵