خبرگزاری کار ایران

تشکیل شورای فرهنگ و هنر البرز در استانداری

استاندار البرز از تشکیل شورای فرهنگ و هنر، در استانداری خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمیدطهایی شامگاه پنجشنبه در نشست با اهالی فرهنگ و هنر البرز گفت: نگاه‌ها به حوزه فرهنگ و هنر باید تغییر کند و در این جمع باید برخی از مدیران نیز حضور داشته باشند تا بتوانیم اهداف مورد نظر را با آن‌ها به اشتراک بگذاریم.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تشکیل خانه فرهنگ و هنر استان افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مقدمات لازم را برای ایجاد این خانه فراهم کند و با معرفی متولی این خانه مطالبات صنفی را پیگیری کند.

وی ضمن پیشنهاد نقاطی از سطح شهر برای احداث خانه هنرمندان، از اهالی فرهنگ و هنر خواست تا برای ساختن این خانه مشارکت کنند.

طهایی با بیان اینکه نباید پدیده فرار مغز‌ها برای هنرمندان هم اتفاق بیفتد، افزود: در سایر کشور‌ها هزینه‌های بالایی صرف فکر‌ها و ایده‌های نو و بدیع می‌شود، بنابراین باید از ظرفیت‌های هنرمندان صاحب ذوق استفاده کرد تا شاهد کوچ آن‌ها نباشیم.

طهایی در خصوص تأسیس موزه استان نیز گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این مطالبه را در دست پیگیری دارد و در بازدیدی که اخیراً از کاخ مروارید صورت گرفت پیشنهاد شکل گیری موزه در همین نقطه مطرح شد.

وی در ادامه با اشاره به موانع صدور مجوز فعالیت‌های هنری در کشور، بر لزوم واسپاری صدور مجوز‌ها به تشکل‌ها و نهاد‌های بخش خصوصی و همچنین نگاه مشارکتی و نظارتی دولت در این خصوص تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مشارکت و راهوری بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف نشان از نگاه توسعه محور به فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و مدنی جامعه است افزود: نگاه دولت یازدهم تفویض اختیارات به جز امور حاکمیتی به سایر بخش‌هایی است که در زمینه‌های مختلف فعال هستند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موسیقی را باید به اهل آن سپرد، بر لزوم رعایت قانون در برگزاری کنسرت‌های موسیقی و همچنین تولی‌گری اداره کل فرهنگ و ارشاد به عنوان اصلیترین نهاد صاحب اختیار در این خصوص تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تشکیل نهاد صنفی خانه هنرمندان در استان گفت: شورای فرهنگ و هنر در استان البرز با مسئولیت استانداری تشکیل خواهد شد تا دیدگاه‌ها و نظرات هنرمندان استان را جمع آوری و راهکارهای عملیاتی ارائه دهد.

گفتنی‌ست در سومین دیدار هنرمندان با استاندار البرز نمایندگانی از هنرهای تجسمی، موسیقی، تئا‌تر، شعر و ادب، سینما، حوزه نشر به بیان دیدگاه‌ها و مطالبات هم صنفی‌های خود پرداختند.

کد خبر : ۳۰۰۶۸۳