خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کرج

فرودگاه پیام به مرکز "سوئیچ شبکه پستی کشور" تبدیل می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه فرودگاه پیام با کاربری کارگو( فرودگاه باری) به فعالیت خود ادامه خواهد داد گفت: این فرودگاه به مرکز هاب پستی(سوئیچ شبکه پستی کشور) تبدیل می‌شود.

به گزارش ایلنا در کرج، محمود واعظی در سخنرانی خود پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به اقدامات وزارتخانه متبوعش در توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی کشور به ویژه البرز افزود: تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دولت صرف توسعه زیرساخت‌های ICT شده است که از این رقم ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش دولتی و بیش از ۵ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه تلاش دولت فراهم ساختن زیرساخت‌های دولت الکترونیک است، گفت: هم اکنون در ۳۰۰ شهر کشور پهنای باند اینترنت تا ۴ برابر افزایش پیدا کرده است.

واعظی گفت: در البرز نیز همزمان با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی سراسر کشور، ۲۸۰ کیلومتر فیبرنوری ایجاد شده و ظرفیت پهنای باند اینترنت تا ۵ برابر افزایش ظرفیت پیدا کرده است.

وزیر ارتباطات افزود: در حوزه توسعه خطوط تلفن همراه نیز اقدامات خوبی انجام شده است و هم اکنون در البرز ۴ میلیون نفر، از کابران نسل تلفن همراه با ۵۲۸ BTC نسل ۳ و ۴ هستند.

واعظی خاطرنشان کرد: پهنای باند خطوط اینترنت در کرج ۵ برابر شده است و تا پایان سال نیز ۱۸۲ روستاهای البرز به شبکه اینترنت وصل خواهند شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توسعه خدمات اینترنت در روستاهای البرز نیز بیان کرد: سال گذشته ۱۴۴ روستا در البرز، از خدمات اینترنت برخوردار شدند و تا پایان امسال نیز ۱۸۲ روستا به شبکه اینترنت وصل می‌شوند.

 وی با اشاره به توسعه یافتگی کلانشهر کرج و لزوم الکترونیکی شدن روزافزون این کلانشهر گفت: توسعه پست بانک‌های استان، از جمله اقدامات انجام شده در این باره است.

وی با اشاره به فرودگاه پیام در این استان، گفت: نگاه دولت بهره‌مندی از ظرفیت فرودگاه پیام برای توسعه اشتغال زایی در استان است.

وزیر ارتباطات افزود: در حال حاضر تلاش‌های بسیاری دردولت یازدهم در راستای توسعه فعالیت‌های منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام صورت گرفته است و رویکرد دولت نیز بهره‌مندی از ظرفیت‌های این مرکز برای کسب و کار و اشتغال در این استان است.

واعظی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته تلاش شده تا شرکت‌های خدماتی وبازرگانی در منطقه ویژه اقتصادی پیام مستقر شوند و تا کنون نیز ۲۲ شرکت فعال شده‌اند گفت: ۹۶ هکتار از مجموعه اراضی پیام، زیرسازی و آماده واگذاری به شرکت‌های اقتصادی ست.

وی با بیان اینکه در صدد ایجاد «شهرک ICT کشور» در منطقه ویژه اقتصادی پیام هستیم از تبدیل این منطقه به (مرکز «سوئیچ شبکه پستی کشور») هاب پستی، خبر داد.

کد خبر : ۳۰۰۷۶۰