خبرگزاری کار ایران

شهردار زنجان

میزان درآمد شهرداری هزینه‌ها را تامین نمی‌کند

شهردار زنجان، با بیان اینکه میزان درآمد وهزینه‌های کفاف شهردرای را نمی‌دهد، گفت: در صدد جلب مشارکت برای ایجاد سازمان سرمایه گذاری‌ها و مشارکت‌های مردمی در شهردرای زنجان هستیم.

به گزارش خبرنگا رایلنا از زنجان، حبیب ملایی یگانه، شهردار زنجان، امروز شنبه (۷شهریور) در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش اساسی شهرداری‌ها درمدیریت شهری، با ارائه گزارش عملکرد، گفت: پیگیری پروژه‌های راکد وعقب مانده، رونق در بحث ساخت وساز‌ها، ساماندهی نیرو انسانی، تعیین تکلیف نیروهای موجود و ثبات مدیرت شهری از اهم اهداف دراین زمینه بوده است.

شهردار زنجان، با بیان اینکه آسفالت، ایجاد فضای سبز، ایجاد پارک‌ها، مبلمان شهری، چراغانی و نور‌پردازی از اهم اقدامات دراین زمینه بده است، افزود: ۴میلیارد برای عملیات عمرانی شهر هزینه شده است.

 وی، با اشاره به هوشمندسازی ۵تقاطع در سطح شهر نیز، گفت: ۵۳هزار تن آسفالت با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد در این راستا هزینه شده است.

شهردار زنجان، درخصوص احداث و تجهیز پارک بانوان، افزود: مجموع پروژه‌های عمرانی زنجان در حال فعال واز راکد بودن در آمده است.

یگانه، با اشاره به شروع دوباره فعالیتهای عمرانی پروژه پل سید الشهدا زنجان، تاکید کرد: بزودی این عملیات اجرایی دوباره این پروژه با انتخاب پیمانکار در مدت ۸ماه نسبت برای رفع نواقصات این پروژه اقدام می‌شود.

شهردار زنجان، با بیان اینکه در صدد هستیم تا تعطیلات عید این پروژه به بهره برداری برسد، اظ‌ها رداشت: در صورت عدم تعهد پیمانکار برای تحویل این پروژه پیمانکار در صورت دیر کرد جریمه خواهد شد.

وی، موضوع باز گشایی پادگان را به طول یک کیلومتر از اهم اقدامات شهری برشمرد وگفت: این پروژه داری روند کند است که عملیات اجرایی آن در حال انجام است که در داخل پادگان صورت می‌گیرد که با اعتباری بالغ برمبلع ۷ میلیارد هزینه در حال اجرا است.

شهردار زنجان، با بیان اینکه بزودی با اتمام اجرایی دیوار کشی داخل پادگان شاهد بازگشایی خواهیم بود، افزود: حدود ۴۰۰م‌تر مربع زیر ساخت‌ها و زیر بنا‌های ساختمانی در داخل پادگان بوده است که با احداث ساختمانهای جدید و تامین زیر ساخت‌ها بزودی مسیر غربی پادگان باز گشایی می‌شود.

وی، در ادامه خبر از استقرار و احداث ساختمان مدیریت بحران در مقابل سالن ورزشی امجدید زنجان داد وگفت: موضوع احداث پارک بانوان شمالغرب کشور در زنجان در حال بررسی است.

شهردار زنجان،، بحث سوله ورزشی جنب پارک بانوان را نیز از اهم اقدامات دراین زمینه عنوان کرد وگفت: تخصیص وتامین اعتبارات پروژه‌های مشترک دولت و شهرداری حائز اهمیت است.

یگانه همچنین در بخشی از سخنان خود، محل و مرکز نگهداری متکدیان را با مساحت ۶۴۰ متر مربع اقدام مهم ارزیابی کرد و گفت: در سه ماه سالجاری شاهد افتتاح آن در منطقه غرب زنجان خواهیم شد.

وی، با اشاره به بالا آمدن آبهای زیرزمینی در نقاط جنوبی شهر زنجان، گفت: متاسفانه بیش از ۳۰ درصد پرت منابع آبی در بحث توزیع آب در شهر زنجان وجود دارد، که باعث بالا آمدن آبهای سطحی شهر زنجان در مناطقی از جنوب شهر زنجان است.

شهردار، با بیان اینکه ۱۲میلیارد ریال در این زمینه از منابع استانی با برنامه بلند مدت یا میان مدت در این زمینه برای اجرایی این مشکل بوده است، اظ‌ها راشت: درصدد حل این مشکل شهروندان برای یکسال آینده هستیم.

وی، همچنین در خصوص ورودی شهرک شهر آراء زنجان نیز، گفت: در صدد رفع مشکلات دراین راستا هستیم.

یگانه، یکی از پروژه‌های مهم شهرداری را احداث فرهنگسرای زندگی در داخل پارک بانوان عنوان کرد وگفت: اقداماتی مطلوب دراین زمینه انجام شده است.

شهردارزنجان، در زمینه انتقال آرامستان‌ها به بهشت زهرای جدید زنجان نیز، افزود: طی ماههای آینده شاهد آماده نمودن محل جید بهشت زهرا زنجان برای شهروندان خواهیم کرد.

یگانهریا، با اشاره به تسهیل عبور و تردد افراد معلول و سالمندان شهر زنجان، اظهار داشت: ضروری است نسبت به مناسب و بهسازی امکان و معبر‌های شهری در این زمینه اقدام شود.

شهردار زنجان، در بحث ساماندهی جمعه بازار زنجان، تصریح کرد: با اقدامات انجام گرفته نسبت به بهسازی جمعه بازار در سالجاری شاهد ساماندهی مناسب در این راستا باشیم.

وی، در خصوص حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری نیز یادآورشد: اصلاح سه محورو تقاطع، خط کشی، اجرا، استاندارد کردن سرعت کاه‌ها واتخاذ تمهیدات خاص ترافیک شهری در بحث ایمنی در حال اقدام در شهر است.

مسئول مدیریت شهری زنجان، با اشاره به افزایش فضا‌های سبزی زنجان خاطر نشان شد: اخذ مجوز حفر چاه داشتیم که یک حلقه در حال اجرا است.

شهردار زنجان، در خصوص بازیافت زباله‌های شهری نیز با موضوع تکفکیک و جدا سازی زباله‌ها از مبداء اظهار داشت: درخیابانهای سعدی دروازه ارک و پشت خیابان کارخانه کبریت پارکینک طبقاتی احداث می‌شود.

وی، شهرک نمایشگاهای خودرویی در زنجان در ظرف یک ماه آینده نهایی می‌شود، صریح کرد: حدود ۹۰ ایستگاه اتوبوس با فضای تبلیغی وارد پروژه می‌شود.

یگانه، با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مردم از برگزاری برنامه‌های فرهنگی شهرداری زنجان رضایت دارند اظهار داشت شهر سازی مشارکتی با دخالت دادن نظرات شهروندان از اهداف ما در مدیریت شهرد است.

شهردار زنجان احداث مجموعه اداری فرهنگی وتجاری شهرک گلشهر کاظمیه و بلوار شیخ اشراق را ادادن ز جمله پروژه‌های در دست احداث زنجان عنوان کرد وگفت: پروژه زنجانرود، اصلاح برخی تقاطع و احداث پارک آبی در ورودی گلشهر کاظمیه از اهم پروژه خواهد بود.

کد خبر : ۳۰۰۹۳۹