خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر

همدلی خوبی بین مردم و مسئولان شهرستان جم است

استاندار بوشهر گفت: همدلی و همگرایی بسیار خوبی بین مردم و مسئولان شهرستان جم برقرار است و این همگرایی، هم افزایی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از جم، استاندار بوشهر  که مراسم افتتاح پروژه های شهرستان جم به مناسبت هفته دولت سخن می گفت بیان داشت: مشارکت عمومی نقش مهمی در توسعه شهرها و روستاها دارد و شهرستان جم به خصوص روستاهای این شهرستان در حوزه مشارکت عمومی، پیشگام هستند.

وی با اشاره به انتصاب فرماندار جدید جم گفت: نگاه ما در انتصاب فرماندار شهرستان بر توانمندی بود و خوشحالم که امروز مردم و شوراها از عملکرد فرماندار جدید شهرستان راضی هستند.

سالاری به موضوع آب شهرستان جم اشاره کرد و بیان کرد: امروز طرح آبخیزداری جم در 2 فاز و با اعتبار 200میلیارد ریال از طریق حمایت وزارت نفت کلنگ‌زنی شد و با اجرای این طرح، گام خوبی در تقویت و احیای سفره‌های زیرزمینی جم برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان جم هم اکنون در تامین آب شرب خصوصا در شهر جم با بحران روبروست که اقدامات کوتاه مدتی برای حل مشکلات انجام شده اما در میان مدت باید از طریق آب شیرین‌کن‌ها، بخشی از آب جم را تامین کرد.

نماینده عالی دولت در استان بوشهر از اخذ مجوز احداث و نصب آب شیرین کن خبر داد و گفت: مجوز احداث آب شیرین‌کن برای جم با ظرفیت شیرین‌سازی  10 هزار متر مکعب از وزارت نیرو اخذ شده و این پروژه در حال اجرایی شدن است.

دکتر سالاری با تاکید بر لزوم توسعه امکانات در روستاها و گسترش خدمات فرهنگی ورزشی افزود: توسعه روستاها از برنامه‌های استانداری است و در این راستا، 38 روستای جم از بوستان های امید برخوردار می شود.

سالاری اضافه کرد: در زمینه ورزش جوانان نیز، 8 زمین چمن مینی فوتبال دیگر احداث می شود که تعداد زمین های چمن شهرستان را تا پایان سال جاری به رقم 14 می‌رساند.

وی از اجرای جاده جم به ریز با اعتبار اولیه 200میلیارد ریال در سال جاری خبر داد و افزود: در زمینه گردشگری نیز طراحی خوبی در تپه چگاسه انجام شده که می تواند به عنوان منطقه مهم گردشگری تبدیل شود.

استاندار بوشهر در حوزه اعتبارات نیز به جهش خوب اعتبارات عوارض آلایندگی و ارزش افزوده در شهرستان اشاره کرد و گفت: این افزایش اعتبار شرایط را برای توسعه هر چه بیشتر شهرها و روستاها فراهم می‌کند.

کد خبر : ۳۰۱۱۰۲