خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر شیراز

شوراها نماد مردم‌سالاری دینی هستند

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شوراها نماد مردم سالاری دینی و نهادواسطه مردم و دولت هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در شیراز، مظفرمختاری صبح امروز درمراسم گرامیداشت هفته دولت افزود: شوراها به عنوان یکی از نمادهای جامعه مدنی  به واسطه  ارتباط مستقیم با مردم از یک سو و نقش داشتن در اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می‌تواند با خدمات خود باعث دلگرمی، همدلی و هم‌زبانی میان مردم و دولت شوند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به نگاه ویژه دولت یازدهم به نهاد شوراها گفت: درحالیکه براساس مفاد مختلف مشخص شده در  قانون شهرداری‌ها و قانون انتخابات، شوراهای اسلامی شهر، به عنوان یک مرجع تصمیم‌گیری و نظارتی شناخته می‌شوند، متاسفانه در گذشته  عده‌ای سعی داشتند تا با خروج این نهاد مردمی از شان نظارتی باعث  بروز اختلافات و شکاف‌های عمیق بین سیاستگزاران و مجریان مدیریت شهری شوند. اتفاقی که به اعتقاد بسیاری نتیجه‌ای جز  محرومیت شهروندان از ارائه خدمات بهنیه نداشت.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز افزود: شوراها به عنوان سخنگو و مشاوران امین مردم و دولت در حالی می‌توانند امید را در جامعه زنده نگاه دارند که نمایندگان آنها نزدیک‌ترین ارتباط با مردم جامعه را دارند. مردم نجیبی که در طول 4 دهه که از عمرپربرکت  انقلاب می‌گذرد در برهه‌های مختلف وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ثابت کرده‌اند.

مختاری ادامه داد: در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری به نام همدلی و هم‌زبانی نام‌گذاری شده و در حالی که در این سال جامعه در شرف برگزاری دو آزمون  بزرگ انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی‌ست و در شرایطی که دولت مصمم به برگزاری باشکوه و با صلابت این دو انتخابات است شوراها می‌توانند در راستای برگزاری باشکوه این انتخابات نقش موثری ایفا کنند.

وی با بیان اینکه با امید به تحقق شعار امسال مبنی بر  همدلی و هم‌زبانی می‌توان بسیاری از چالش‌های سیاسی،اقتصادی و اجتماعی استان را با کنار گذاشتن برخی اختلافات سلیقه‌ای حل کردافزود: ظرفیت‌های بالای فارس در زمینه‏‌های اقتصادی، تجاری، کشاورزی، معادن و فرهنگی می‌تواند با تحکیم ارتباط میان مردم و مسئولان اجرایی زمینه  توسعه همه‌جانبه و شکوفایی استان و نشاط مردم را فراهم کند.

رییس شورای هئیات مذهبی فارس به برگزاری یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی مذهبی کشوردر مهر آینده در استان اشاره کرد و افزود: همایش بین‌المللیتجلیل از پیرغلامان حسینی در شیراز نماد توجه مردم این سرزمین به حریت و آزادگی امام حسین ویارانش است.

مختاری با تقدیر از حمایت‌های استاندارفارس در هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این اجلاسیه گفت: شخصیت امام حسین شخصیتی فرامذهبی و فراگروهی‌ست. به همین منظور تمام مردم فارس باید در برگزاری این اجلاسیه خود را سهیم و شریک بدانند.

وی با اشاره به فعالیت 7 هزار هیات مذهبی درفارس گفت: امیدواریم برگزاری باشکوه سیزدهمین اجلاسیه تجلیل از پیرغلامان حسینی ضمن معرفی ظرفیت‌های مختلف فرهنگی،مذهبی استان سند دیگری بر ارادات مردم فارس  به خاندان عصمت و طهارت به ثبت رسد.

کد خبر : ۳۰۱۲۴۴