خبرگزاری کار ایران

بزرگترین کارخانه آب معدنی غرب گیلان در آستارا افتتاح شد

بزرگترین کارخانه آب معدنی غرب گیلان در ارتفاعات شهرستان مرزی بندر آستارا به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در آیین بهره برداری از این پروژه اظهار داشت: عملیات احداث این کارخانه در سال 1386 با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز گردید و فاز نخست آن، امروز 8 شهریور ماه مصادف با آخرین روز از هفته دولت 1394 افتتاح شد.

سیروش شفقی ادامه داد: مساحت سوله احداث شده برای راه اندازی خط تولید فاز اول این کارخانه، یک هزار و 200 متر مربع می باشد که در زمینی به مساحت 4 هزار مترمربع بنا شده است.

وی کل سرمایه گزاری برای پروژه فوق را 30 میلیارد ریال برشمرد و اضافه کرد: از این مبلغ 8 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و الباقی توسط مدیریت شرکت تعاونی آب معدنی بهاران آستارا کاسپین تأمین گردیده است.

وی با تأکید بر اینکه این محصول با نام تجاری «لاتون»، که برگرفته شده از نام بلندترین آبشار چهار فصل کشور در شهرستان آستارا، به بازار مصرف عرضه می شود، خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این کارخانه، برای 25 نفر شغل ایجاد شده است که با تکمیل و راه اندازی فاز دوم، اشتغالزایی در این واحد تولیدی به 50 نفر افزایش می یابد.

فرماندار شهرستان آستارا در ادامه به میزان تولید این واحد اشاره کرد و افزود: این کارخانه در حال حاضر 3 هزار بطری آب معدنی 1 و نیم لیتری و 6 هزار بطری آب معدنی نیم لیتری را در یک ساعت تولید و به بازار عرضه می کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: آب معدنی این کارخانه از چشمه های منطقه ییلاقی باباعلی تأمین می شود که با 6 کیلومتر لوله گذاری به محل تولید منتقل شده است.

در آیین بهره برداری از این پروژه، جمع کثیری از مسئولان محلی آستارا و اهالی روستای خان حیاطی حضور داشتند.

کد خبر : ۳۰۱۲۸۵