خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی استان

30 هزار مستمری‌بگیر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان زنجان است

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان از پوشش ۵۳ درصدی جمعیت استان زنجان توسط تامین اجتماعی خبر داد و گفت: ۳۰ هزار مستمری‌بگیر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مسعود علیاری، مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان امروزیکشنبه (8 شهریور) در جمع خبرنگاران، گفت: 2 هزار و 500 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان از پوشش 53 درصدی جمعیت استان زنجان توسط تامین اجتماعی خبر داد و گفت: 30 هزار مستمر بگیر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان زنجان است.

وی با یادآوری اینکه زنان سرپرست خانوار بهزیستی نیز از خدمات تامین اجتماعی برخوردار می شود، ادامه داد: این رقم در استان یک هزار و 500 نفر است.

به گفته  مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان 15 هزار کارگاه در استان زنجان وجود دارد که که 13 هزار کارگاه فعال بوده و اسامی افراد تحت پوشش برای بهره برداری از خدمات بیمه ای به این سازمان معرفی می شود.

علیاری با اشاره به اینکه 176 هزار نفر در استان جزو بیمه شدگان اصلی هستند، ادامه داد: 18 نوع خدمت در حوزه بیمه به افراد ارائه می شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه خدمات به 65 هزار نفر از واحدهای شهرستانی اشاره کرد و ادامه داد: لیست 13 هزار کارفرما به صورت اینترنتی تدوین شد و این کارفرمایان بدون مراجعه حضوری به شعب می توانند نسبت به بیمه افراد زیرمجموعه خود اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه 15 هزار نفر در استان زنجان از بیمه قالیبافی بهره مند هستند، تصریح کرد: برنامه ریزی برای ارایه ابلاغ های الکترونیکی به کارفرمایان دارای کارگاه فعال در قالب ایمیل و پیامک از سوی تامین اجتماعی اجرایی می شود.

در پایان به گفته علیاری، خدمات تامین اجتماعی در استان زنجان از طریق هفت واحد شهرستانی، چهارشعبه اقماری و دو کارگزاری ارائه می شود و 600 مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان نیز از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند.

کد خبر : ۳۰۱۲۸۹