خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان

کیفیت هواشناسی موجب کاهش خسارت‌های کشاورزی می‌شود

استاندار گیلان با تاکید بر اهمیت پیش‌بینی شرایط جوی، گفت: کیفیت پیش‌بینی‌های هواشناسی موجب جلوگیری از خسارت‌ها در بخش کشاورزی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد علی نجفی در آیین بهره‌برداری از سامانه پیشرفته هواشناسی در بندر کیاشهر، با اشاره به قرار گرفتن در آخرین روز از هفته دولت، گفت: در این هفته بخشی از تلاش‌های کارگزاران نظام و خادمان ملت در قالب افتتاح پروژه‌ها به ثمر نشست.

وی افزود: در هفته دولت امسال شاهد افتتاح 1 هزار و 269 پروژه با اعتبار 1 هزار و 155 میلیارد تومان در استان گیلان بودیم.

نجفی به اهمیت اطلاعات و داده‌ها در دنیای امروز اشاره کرد و یادآور شد: روزی تنها قدرت نظامی، توان لشگرکشی و در کنار آن توان اقتصادی از شاخص‌های قدرت و برتری حکومت‌ها و نظام‌های سیاسی محسوب می‌شد و اکنون نیز هست اما گزینه جدیدی نیز مطرح شده است.

استاندار گیلان دیتاها و اطلاعات و آمار را شاخص جدید برای ارزیابی قدرت و توان سیاسی کشورها دانست و تصریح کرد: این موارد مهم بالاترین سرمایه در توسعه پایدار محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: قدرت‌های بزرگ توسط ماهواره‌ها و رادارها فعالیت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را رصد می‌کنند.

نجفی با اشاره به تاثیر پیش‌بینی‌های هواشناسی بر کشاورزی و صیادی گفت: این پیش‌بینی‌ها در مباحث مربوط به آبیاری زمین‌های کشاورزی،نگهداری محصولات و همینطور شرایط دریا در هنگام صید،بسیار اهمیت دارند و با پیش‌بینی درست هواشناسی جلوی بسیاری از خسارت‌های جانی و مالی گرفته می‌شود.

گفتنی‌ست؛ امروز با حضور استاندار گیلان در آستانه اشرفیه آسفالت 18 کیلومتر راه روستایی و پروژه دوربرگردان نیاکو با 9 میلیارد ریال هزینه و مخزن 3000 مترمکعبی آب شرب کیاشهر با 21 میلیارد ریال اعتبار نیز  به بهره برداری رسید.

کد خبر : ۳۰۱۳۳۵