خبرگزاری کار ایران

استاندار خبر داد

افزایش سهم آب گیلان از سفیدرود

استاندار گیلان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تامین آب کشاورزی در استان، گفت: توانستیم سهم آب گیلان را به 1600 میلیون مترمکعب افزایش دهیم.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های حوزه  آب و فاضلاب شهری گیلان با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در وزارت نیرو به منظور اثبات میزان سهم استان از سد سفیدرود افزود: سهم گیلان از سد سفیدرود در سالهای قبل 2 میلیارد و چهارصد میلیون مترمکعب بود که این میزان در سالهای اخیر به 1100 میلیون مترمکعب تقلیل پیدا کرد که توانستیم در جلسات مختلف با حضور 9 استاندار حاشیه سد سفیدرود سهم گیلان را به 1600 میلیون مترمکعب افزایش دهیم.

وی به مشکلات موجود در تأمین آب شالیزارهای استان اشاره و خاطرنشان کرد : براساس مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان 11 سد لاستیکی به منظور کاهش مشکلات آب مزارع در استان به بهره برداری می رسد که لنگرود نیز از این فرصت بهره‌مند می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به کسب رتبه برتر در بهبود فضای کسب و کار نیز اشاره و تصریح کرد : وجود همدلی و هم‌زبانی بین مردم و مسئولین یکی از علل کسب رتبه برتر در هفت فصل متوالی در بهبود فضای کسب و کار استان است.

وی همچنین شروع کار دولت تدبیر و امید را مواجه با هزاران میلیارد بدهی از قبل عنوان کرد و افزود: علی‌رغم اینکه در برخی موارد بودجه تخصیص یافته پروژه‌ها وصول نشده بود اما یک روز هم پروژه‌ها رها نشد.

استاندار گیلان با اشاره به درخواست از وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان درخصوص تسریع در ساخت کنار گذر لنگرود، گفت: قطعاً با فضا و فرصتی که از نظر دیپلماسی بوجود آمده فضای آتی استان و کشور رو به رشد و صعود خواهد بود.

کد خبر : ۳۰۱۳۶۹