خبرگزاری کار ایران

احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان

روز قزوین، کتابچه معرفی هویت تاریخی این شهر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: روز قزوین، کتابچه معرفی هویت تاریخی این شهر برای نسل جوان است.

به گزارش ایلنا از قزوین، مهدی احمدی عصر امروز در بازدید از جشنواره روایت تاریخ که به مناسبت روز قزوین پذیرای «جشنواره روایت تاریخ، قزوین در عصر صفوی» در مجموعه تاریخی سعدالسطلنه است، افزود: روز قزوین یک نماد است، برای بهره برداری درست از نماد‌ها باید مفاهیم آن را به تصویر بکشیم.

وی اظهار داشت: جوانان و نوجوانان مانند نسل گذشته عادت به خواندن تاریخ ندارند، بنابراین برگزاری برنامه‌هایی نظیر جشنواره روایت راهکار مناسبی جهت آشنایی نسل جوان با تاریخ و فرهنگ کشورشان است.

احمدی خاطرنشان کرد: پیام روز قزوین، فراموش نکردن فرهنگ و تاریخی است که حاصل قرن‌ها زحمت و مشقت هنرمندان و فرهیختگان این شهر کهن می‌باشد.

وی عملکرد شهرداری قزوین را قابل تقدیر دانست و افزود: شهرداری با برگزاری ویژه برنامه‌هایی به مناسبت روز قزوین در واقع درصدد حراست از مباحث فرهنگی و تاریخی قزوین است.

احمدی تصریح کرد: روز قزوین حامل پیام دیگری است، اینکه روزگاری قزوین پایتخت بود و در آن دوران پیشرفت و توسعه‌های فراوانی کرد، لذا نباید فقط به داشته‌های تاریخی خود بسنده کنیم، مسئولان ارشد استانی و مدیریت شهری باید با خشت روی خشت تاریخ قزوین بگذارند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، احداث عالی قاپو‌ها، سعدالسطلنه‌ها و چهل ستون‌ها فراوان دیگری باید در دستور کار مجموعه مدیریت شهری و مسئولان ارشد استانی قرار بگیرد، آیا قصد داریم میراث تاریخی قرن‌های ۹ و ۱۰ را به آیندگان انتقال دهیم.

وی با اشاره به حضور هنرمندان و فرهیختگان برجسته قزوینی، گفت: مسئولان استانی ضمن آشتی با هنرمندان از تجارب و هنر آن‌ها برای توسعه و پیشرفت استان قزوین استفاده کنند.

کد خبر : ۳۰۱۷۱۰