خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای رودسر

آموزش‌های مهارتی موجب ارتقای بهره‌وری نیروی کار روستایی می‌شود

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای رودسر گفت: آموزش‌های مهارتی علاوه بر ایجاد اشتغال در روستا‌ها، موجب ارتقای بهره وری نیروی کار روستایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، هادی یوسفی اظهار کرد: بدون تردید فراهم نمودن زمینه‌های ایجاد اشتغال در روستا‌ها می‌تواند نقش بسزایی در کاهش مهاجرت روستاییان به شهر، کاهش آسیب‌های اجتماعی، کمک به تولید و ارتقا در سطح زندگی و حفظ امنیت اجتماعی کشور داشته باشد.

وی افزود: ایجاد اشتغال در روستا‌ها زمینه‌های لازم را برای افزایش تولیدات اعم از کشاورزی، صنایع دستی و در ‌‌نهایت بالا بردن سهم روستا در رونق اقتصاد ملی و توسعه پایدار فراهم می‌آورد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای رودسر، تصریح کرد: ورود آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در عرصه‌های مختلف مردم روستا و توانمند سازی آنان برای یک مهارت و تولیدات از اهمیت بالایی برخوردار است.

یوسفی ادامه داد: بر همین اساس در راستای طرح نیازسنجی روستایی در سال ۹۴بمنظور فراهم آوردن زمینه‌های بهره برداری از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل موجود در مناطق روستایی و رعایت اصل برابری در توزیع ظرفیت‌های آموزشی همچنین استفاده از امکانات و توانمندی‌های موجود در اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان رودسر تفاهنمامه‌ای فی ما بین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای امام خمینی (ره) شهرستان رودسر، بخشدار چابکسر و همچنین دهیار قاسم آباد سفلی منعقد گردید.

وی هدف از این طرح را توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای معطوف به اشتغال در مناطق روستایی، افزایش بهره وری نیروی کار روستایی و تولید فراورده‌های کشاورزی، صنایع دستی روستایی، استفاده از ظرفیت‌های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان و بخشداری چابکسر، ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و کم نمودن حجم بیکاری برای جوانان ساکن در روستا‌ها و جلوگیری از مهاجرت و مشاغل کاذب دانست

این مقام مسئول نهادینه کردن جایگاه آموزش فنی و حرفه‌ای در نظام شغلی روستایی، آشنایی جامعه روستایی با تنوع تولیدات کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری و تلاش در جهت شکوفایی و احیا آنان از طریق ارایه آموزش به نسل جوان را از دیگر اهداف این تفاهم نامه و طرح نیازسنجی روستایی اعلام کرد.

وی اظهار کرد: ما با شعار هر روستایی یک مهارت و هر مهارت یک شغل می‌توانیم فرصت‌ها را از دست ندهیم و تلاش کنیم تا به موفقیت در زمینه رفع معضل بیکاری دست یابیم.

کد خبر : ۳۰۲۰۹۱