خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزیر بهداشت، و آموزش پزشکی در زنجان خبر داد

راه‌اندازی ۲۵۰ کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در کشور

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، گفت: تا سال آینده ۲۵۰کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، محمد آقاجانی، امروز چهارشنبه (۱۱شهریور) درمراسم افتتاح کلینیک تخصصی و فوق تخصصی (هفت تیر) این شهر، با اشاره به راه‌اندازی ۲۵۰کلینیک در مدت دو سال برنامه‌ریزی درسطح کشور، گفت: اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌های بهداشتی درمانی، در قالب طرح تحول نظام سلامت تخصیص یافته است که این کلنیک‌ها در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

آقاجانی، با بیان اینکه با بهره‌برداری از کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی کشور سطح خدمات سرپایی بیش از گذشته افزایش می‌یابد، افزود: این خدمات در راستای مساعدت و کمک به اقشاری است که توان پرداخت هزینه‌های بالا را ندارند،خواهد بود.

این مسئول درمان کشوری در زنجان، از جمله مزیت تاسیس این نوع کلینیک‌ها را وجود امکانات مدرن، فضاهای بسیار مطلوب و مجهز، حضور و فعالیت استادان دانشگاه و متخصصان متبحر با پرداخت کمترین هزینه از سوی بیماران عنوان کرد وگفت: در این کلینیک‌ها هر بیمار می‌تواند به ازای یک ویزیت پزشک متخصص سه هزار تومان پرداخت کند و از خدمات مورد نیاز بهره‌مند شود.

وی افزود: با اجرای این طرح بیش از شش هزار مطب تخصصی و فوق تخصصی همراه با فضاهای و امکانات جنبی و تشخیصی مثل آزمایشگاه‌ها، تصویر برداری، سونوگرافی، آندوسکوپی، داروخانه و خدمات مشابه دیگر در این نوع کلینیک‌ها به مراجعه کنندگان ارایه خواهد شد.

معاون وزیر درمان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حمایت از ویزیت‌های سرپایی در کشور است، تاکید کرد: این طرح در قالب توسعه کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی و حمایت از تمام وقت شدن پزشکان و توجه ویژه به امر معاینات سرپایی در دستور کار قرار گرفته است.

آقاجانی، محیط‌های مجهز بهتر با سیستم نوبت‌دهی منظم را از دیگر مزایای راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی در کشور بیان کرد و گفت: این نوع مراکز در اقصی نقاط کشور راه‌اندازی می‌شود..

وی، با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از جمله دانشگاه‌های موفق در سطح کشوراست، گفت: این واحد دانشگاهی در اجرای طرح تحول نظام سلامت تلاش و اقدامات برجسته‌ای داشته است.

گفتنی‌ست معاون درمان و آموزش پزشکی وزیر بهداشت، در سفر یک روزه خود به استان زنجان پلی‌کلینیک‌های ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهرستان خدابنده وهمچنین شهرستان زنجان را در زمینی به مساحت دو هزارو ۴۰۰ مترمربع و با هزینه ۷۰۰ میلیون تومان با ۳۰ مطب افتتاح کرد و سپس از مرکز آموزشی درمانی شهرستان زنجان و بیمارستان شفیعیه سابق به منظور ساخت کلینیک‌های ویژه و پروژه‌های حوزه سلامت نیز بازدید کرد.

کد خبر : ۳۰۲۲۱۷