خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی کاشان

تعاونی مهمترین ابزار رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال است

رئیس اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی شهرستان کاشان تشکیل تعاونی وگسترش فرهنگ تعاون را ازمهم‌ترین ابزار‌ها جهت رفع مشکلات اقتصادی وازجمله اشتغال دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا درکاشان «حسن رمضانی» طی سخنانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان، ضمن تبریک هفته تعاون به تعاونگران گفت: تعاون در اسلام و قوانین موضوعه در کشور خاصه قانون اساسی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به وضعیت تعاونی‌های شهرستان کاشان یادآورشد: واگذاری بیش از ۵۵۰ واحد مسکونی طی سالهای ۹۳ و۹۴، صادرات ۶۰۰ هزار دلاری ووجود بیش از ۳ هزار شاغل در بخش تعاون شهرستان کاشان از مهم‌ترین اقدامات بخش تعاون دراین شهرستان است.

وی با اشاره به طرح‌های قابل افتتاح از بخش تعاون دراین هفته را از برنامه‌های سال جاری را براساس تاکیدات مقام معظم رهبری، تشکیل تعاونی فراگیر توسعه وعمران شهرستان با جمعیتی معادل نیم درصد همشهریان برشمرد وگفت: هدف از تشکیل تعاونی حضور آحاد مردم در فعالیت‌های اقتصادی‌ست.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان با بیان اینکه، تشکیل تعاونی ریسک فعالیت‌های اقتصادی به صورت انفرادی را به حداقل می‌رسد، تعاون را از مصادیق ان الله مع الجماعه دانسته وضمن بیان تاریخچه تعاون وتعاونی درایران و جهان، وجود هیات مذهبی درجهان تشیع را از مصادیق شکل گیری فعالیت‌های دسته جمعی و بصورت تعاونی اما غیر رسمی برشمردند که از سابقه درخشانی برخوردار است.

رمضانی از کارفرمایان و صاحبان صنایع متوسط وبزرگ شهرستان کاشان درخواست همکاری جهت تشکیل تعاونی‌های مصرف ومسکن وحتی اعتباری برای کارکنان شاغل در کارخانجات شهرستان را کرد و گفت: پتانسیل و ظرفیتهای اقتصادی و کارگری شهرستان کاشان موید آنست که تشکیل تعاونی‌های مسکن، اعتباری، گردشگری و حتی مصرف درفضای اقتصادی کاشان از توجیه اقتصادی برخوردار است.

رئیس اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی کاشان اساتید دانشگاه و فرهیختگان دانشگاهی این شهرستان را به تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان دعوت کرد.

کد خبر : ۳۰۲۵۱۹