خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد

رشد ۵۸ درصدی حمل‌ونقل ریلی از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام

با هم‌افزایی مدیریتی و عملیاتی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان و راه‌آهن جنوب، سهم حمل‌ونقل ریلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام از ابتدای سال جاری از افزایش چشمگیری برخوردار شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام  با اشاره به سیاست‌های کلان سازمان بنادر و دریانوردی و همکاری راه‌آهن جمهوری اسلامی به‌منظور افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی از بنادر کشور، بیان کرد: درنتیجهٔ این سیاست‌های مشترک مدیریتی، طی پنج‌ماهه نخست سال جاری، تعداد شانزده هزار و ششصد و هشتاد و یک دستگاه واگن حامل کالا به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی تردد داشته و به‌این‌ترتیب بیش از یک‌میلیون تن کالا به‌صورت ریلی به اقصی نقاط کشور حمل گردید و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۵۸ درصدی برخوردار شده است.

عبداللهی آمادگی تجهیزاتی و عملیاتی این مجتمع بزرگ بندری برای انتقال بخشی از ترافیک کالا به سمت خطوط ریلی و مساعد نمودن بستر مناسب برای بهره‌گیری از این توان بالقوه با همکاری راه‌آهن را از عوامل رشد روزافزون سهم حمل‌ونقل ریلی برشمرد.

وی بیان کرد: با توجه به هدفمندسازی یارانه‌های انرژی، حمل‌ونقل ریلی از جایگاه ویژه‌ای در زنجیرهٔ حمل‌ونقل کالا و توسعه حمل‌ونقل چند وجهی برخوردار شده است. از این‌رو مزیت‌هایی نظیر کاهش بار ترافیکی جاده‌ها و کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی و ایمنی تردد اهـمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های ریلی را دوچندان نموده و تلاش می‌شود با همکاری مضاعف راه‌آهن جنوب، بستر و شرایط مناسبی برای صاحبان کالا و بازرگانان جهت بهره‌گیری از مزیت‌های شبکه ریلی کشور فراهم شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام با اشاره به قدمت این مجتمع بزرگ بندری به‌عنوان قدیمی‌ترین بندر متصل به راه‌آهن سراسری، اظهار کرد: ماهیت کالاهای ورودی به این بندر، عمدتاً کالای فله و غلات می‌باشد که از این نظر مناسب‌ترین محموله برای حمل‌ونقل ریلی محسوب گردیده و این دو موضوع می‌تواند به‌طور فزاینده‌ای ظرفیت‌های مرتبط را ارتقاء بخشد.

کد خبر : ۳۰۲۵۸۱