خبرگزاری کار ایران

سیدحمیدطهایی:

اصلی‌ترین مأموریت اتاق بازرگانی‌رفع موانع کسب وکار است/ استقرار دولت الکترونیک مانع دخالت سلیقه در اجرای قوانین است

استاندار البرز با بیان این که رفع موانع کسب و کار را اصلی ترین مأموریت پارلمان بخشی خصوص عنوان کرد خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی به محل رانتی برای سودجویان تبدیل نشود.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمیدطهائی استاندار البرز در جسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: در بهبود فضای کسب و کار مولفه‌های فراونی وجود دارد و یک دستگاه تنها متولی امر نیست، بلکه همه دستگاه‌ها از جمله بخش خصوصی هم می‌بایست به وظایف خود در این خصوص عمل کند.

وی در ادامه افزود ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط دولت نقشه راه را مشخص کرده است و در این زمینه خود دستگاه‌ها باید آغازگر این حرکت در سیستم خود باشند.

طهائی با اشاره به برخی رانت خواری‌ها و ویژه خواری‌های نجومی در دولت پیشین، جایگزین ساختن شیوه‌های الکترونیکی در سرمایه گذاری را گامی در جهت کوتاه کردن دست‌های پنهان در اقتصاد سرمایه گذاری عنوان نمود و گفت با ایجاد پنجره واحد و استقرار دولت الکترونیک، ضمن اینکه از اتلاف وقت جلوگیری می‌شود، از دخالت‌های سلیقه‌ای در اجرای قوانین کاسته خواهد شد.

وی، شفاف سازی در اجرای قوانین و مقررات را موجب حذف رانت و رانت خواری دانسته و در ادامه افزود: در دولت‌های قبل به جهت عدم شفاف سازی مفاسد اقتصادی فراوانی رقم خورد که به دنبال آن مفاسد و بزه‌های اجتماعی دامن کشور را گرفت.

وی در ادامه با اشاره به پتانسیل فرودگاه پیام گفت: با وجود پیشگاه بودن استان البرز در حوزه تولید محصولات کشاورزی در کشور و حتی صادرات این محصول، پسندیده نیست که ظرفیتی همچون فرودگاه پیام همچنان راکد باشد شاهد آن باشیم که حمل ونقل محصولات صادراتی استان از فرودگاه‌های دیگر صورت پذیرد.

طهایی در ادامه با اشاره به لزوم احساس مسئولیت بیشتر تشکل‌های بخش خصوصی در شرایط پساتحریم بر لزوم تدوین نقشه راهی جامع در شرایط پس از تحریم را از الزامات و ضروریات تشکل‌های بخش خصوصی از جمله اتاق بازرگانی عنوان کرد.

استاندار البرز در محور دیگری اقدامات دولت را در حوزه اقتصادی تبیین کرد و گفت: دولت تدبیر و امید، امید را با تدبیر بکار گرفت و ظرف دو سال با برنامه‌های ارزنده، آن را به جامعه برگرداند، اما متأسفانه شاهد آن هستیم برخی برخورد‌ها با دولت به گونه است که تعابیر دیگری از این تلاش‌ها می‌شود. وی با بیان اینکه خوشبختانه سه قوا برادرانه با همدلی و نظر واحد برنامه‌ها را دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: اقداماتی نظیر جدل روسای قوا در مجلس که در دولت قبل شاهد بودیم در این در این دولت دیده نمی‌شود. طهائی در ادامه با اشاره به لزوم نقد سازنده در کشور بر ضرورت پیش برد اقدامات و برنامه‌های جاری کشور بر اساس همدلی و همزبانی تاکید کرد.

وی با انتقاد از برخی اظهارات و جبهه گیری‌ها نسبت به عملکرد دولت، گفت: برخی اظهارات نسبت به عملکرد دولت، نقد نیست، ناامیدی و تزلزل در دلهای مردم است در حالی که سرلوحه کار باید بازگرداندن امید و اعتماد و انگیزه در جامعه باشد. دولت ظرف دو سال اقدامات ارزنده‌ای را انجام داد اما برخورد‌ها با دولت به گونه‌ای است که تعابیر دیگری می‌شود. طهائی به پارلمان بخش خصوصی نیز توصیه کرد در شرایطی که رانت خواری‌ها و ویژه خواری‌های دولت پیشین یکی پس از دیگری رو می‌شود، هوشمندانه و با برنامه حرکت شود تا دست سوء استفاده گران و سودجویان کوتاه شود.

کد خبر : ۳۰۲۸۴۸