خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد

تخصیص 30 میلیارد ریال برای اشتغال زنان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان برای اشتغال‌آفرینی و رونق فضای کسب و کار بانوان ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با بهره چهار درصد در اختیار زنان کارآفرین قرار داده است.

محمود باقری نجف آباد یکشنبه در حاشیه بازدید از آموزشگاه‌های صنایع دستی بویراحمد به ایلنا از یاسوج افزود: ۵۲ شرکت تعاونی و تولیدی بانوان در سطح استان تشکیل شده و حداقل هفت نفر در این تعاونی‌ها مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه ۱۷ آموزشگاه صنایع دستی با جذب نیروی هفت تا ۱۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده است، اظهارکرد: این استان توانست در زمینه آموزش صنایع دستی توانست در سه ماهه اول امسال رتبه بر‌تر را در کشور کسب کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج هزار بانوی این استان در ۱۳۸ روستا آموزش‌های مقدماتی صنایع دستی را فرا گرفتند که به زودی آموزش به‌بافی و استانداردسازی هم به این افراد آموزش داده می‌شود.

باقری افزود: برای فروش آثار صنایع دستی مردم کهگیلویه و بویراحمد بویژه زنان، بازارچه صنایع دستی به صورت موقت در استان ایجاد شد، ضمن اینکه در تلاش برای ایجاد این بازارچه به صورت دائم هستیم.

کد خبر : ۳۰۲۹۸۶