خبرگزاری کار ایران

روز گذشته صورت گرفت

بازدید نماینده و مسئولان آران و بیدگل از نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی تهران

نماینده مردم شهرستاهای کاشان و آران وبیدگل، فرماندار، معاون ایشان، رئیس واعضای شورای اسلامی واعضای کمیسیون کارگری شهرستان آران و بیدگل روزگذشته از بیست ویکمین نمایشگاه بین المللی موکت، فرش ماشینی وصنایع وابسته تهران بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران وبیدگل دراین بازدید ۵ ساعته «عباسعلی منصوری آرانی» نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران وبیدگل درمجلس شورای اسلامی با حضور درتک تک غرفه‌های تولیدکنندگان فرش ماشینی شهرستانهای کاشان و آران وبیدگل درجریان روند تولید، کیفیت، کمیت ومشکلات این بخش از صنعت قرا گرفت.

براساس گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا از آران و بیدگل، ابوالفضل معینی‌نژاد» فرماندار شهرستان آران وبیدگل نیز پس از بازدید از غرفه‌های تولیدکنندگان فرش ماشینی این شهرستان و گفتگو با مدیران واحدهای تولیدی در جریان روند تولید و مشکلات پیش روی صنعتگران قرار گرفت.

اعضای کمیسیون کارگری و معاون فرماندارشهرستان آران و بیدگل نیز که به همت فرماندار این شهرستان و شهرک صنعتی سیلمان صباحی بیدگلی به نمایشگاه بین المللی فرش تهران آمده بودند پس از بازدید از کلیه سالنهای این نمایشگاه با جدیر‌ترین دستاوردهای فرش‌های ماشینی، صنایع و تجهیزات وابسته، واحد‌های تولید کنندگان نخ، انواع پارکت، واحد‌های طراحی فرش، دستگاههای خط تولید، انواع کف پوش، موکت، قطعات و ماشین‌آلات مربوطه، مواد اولیه در شرکت‌های داخلی مختلف با استفاده از ماشین‌آلات و مواد اولیه متنوع مانند الیاف اکریلیک، پلی‌استر، پلی‌پروپیلن آشنا شدند.

با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد تولیدکننگان فرش ماشینی کشوردرشهرستانهای کاشان و آران و بیدگل تولید می‌شود نظراکثربازدید کنندگان دراین نمایشگاه به دستاوردهای بسیار زیبا و متنوع فرش ماشینی کاشان و آران و بیدگل معطوف شده بود.

طی گفتگویی که خبرنگار ایلنا از اکثر مدیران واحدهای تولیدی فرش ماشینی شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل دراین نمایشگاه داشتند آن‌ها خواستار توجه جدی مسئولین رده بالای کشوری در جهت رفع مشکل نقدینگی و حمایت بیشتر ازاین بخش از صنعت شدند.

شهرستان کاشان با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درحال حاضر بیش از ۶۵ هزار نفر این جمعیت در واحدهای صنعتی این شهرستان مشغول کار هستند.

شایان ذکراست درحالی که بیش از ۸۰ درصد فرش ماشینی کشوردر بیش از یک هزارواحد تولیدی شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل تولید می‌شود نیازمند توجه ویژه مسئولین رده بالای کشوری در جهت رفع موانع تولید و صادرات این بخش از صنعت است.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر در شمال استان اصفهان واقع شده که با داشتن ۷۰ درصد جمعیت کارگری و بیش از ۱۶ هزار نفر کارگربیمه شده اصلی تامین اجتماعی در بیش از ۳ هزار واحد تولیدی و صنعتی یکی از بزرگ‌ترین شهرستانهای تولید کننده فرش ماشینی در کشور است.

کد خبر : ۳۰۲۹۹۳