خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق اصناف مازندران

اصناف و بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اثرگذاری داشتند

رییس اتاق اصناف مازندران گفت: اصناف و بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش کلیدی و اثرگذاری داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری عباس رمدانی ظهرامروز در نشست مشترک اتحادیه موسسات کرایه ایی مازندران که در محل سالن اجتماعات اتاق اصناف ساری برگزار گردید با بیان اینکه در پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی تمام قشرهای مختلف جامعه نقش تأثیرگذاری داشته ولی نقش اصناف و بازاریان نقش کلیدی و اثرگذاری بود، افزود: اصناف و بازاریان چه در قبل از انقلاب اسلامی و چه بعد از انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس در راستای سربلندی کشور و استان ما به خصوص از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

وی ادامه داد: کارکرد بازار و اصناف خیلی زیباست، شهدای بازار هم در نهضت اسلامی، جنبش تنباکو و قیام مشروطیت پای دین، اسلام، انقلاب، وطن و عشق به مردم با تمام قامت به میدان آمدند، زیرا این باور‌ها این مسائل را در کنار هم قرار داده است.

رمدانی با اشاره به تحریم‌های دشمن علیه نظام اسلامی خاطرنشان کرد: در این میدان جنگ اقتصادی نقش بازاریان و اصناف بسیار حایز اهمیت است تا با کمک مسئولان و اصناف بتوان بر شرایط سخت پیروز شویم.

رییس اتاق اصناف مازندران با اشاره به نقش تاثیرگذار اصناف در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ابراز داشت: اتحادیه‌های صنفی با حرکت کنار علما و فعالیت در این فضای معنوی می‌توانند تجلی و ترجمه یک اقتصاد اسلامی باشند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه در کشورهای دیگر اصناف و اتحادیه‌های صنفی کارآرایی کاملا اقتصادی دارند اما ما شاهد هستیم در جمهوری اسلامی ایران این وضعیت وجود ندارد و اصناف و بازاریان همواره در کارهای اجتماعی و سیاسی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

رمدانی با بیان اینکه اولین موضوع در حوزه اصناف، توجه ویژه به مسئولیت اجتماعی و ملی در جهت توسعه اقتصاد، فرهنگ و اخلاق اجتماعی است، ایران است گفت: سه میلیون مرکز آماده در بخش صنفی  وجود دارد که این مراکز می‌توانند مروج اخلاق کسب و کار و تجارت و انصاف انسانی باشند.

کد خبر : ۳۰۳۰۶۷