خبرگزاری کار ایران

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل

شیعه با پیروی از مکتب امام حسین همواره پویا و زنده است

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: شیعه با پیروی از مکتب امام حسین (ع)، همواره پویا و زنده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران وبیدگل حجت‌الاسلام سمیع الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در گردهمایی هیئات مذهبی منطقه سفیدشهر این شهرستان گفت: شیعه با پیروی از مکتب امام حسین (ع) همیشه پویا، زنده و سربلند است.

وی با اشاره به اینکه اسلام آمریکایی و اسلام سعودی و وهابیت، چهره نورانی اسلام را حتی در زادگاه آن در مهجوریت قرار داده است، تصریح کرد: محوریت شیعه، فرهنگ امام حسین (ع) و عاشوراست و شیعه با پیروی از این مکتب نورانی و درس آموزی از واقعه عاشورا و در نتیجه تقویت روح شهامت و شجاعت و ایستادگی در مقابل ظالمان، هیچ‌گاه افول نخواهد کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل با اشاره به نقش هیئات مذهبی در فرهنگ سازی دینی خاطر نشان کرد: تاریخ سراسر افتخار تشیع مملو از رشادت‌ها و مبارزات و ستیزه‌گری بر علیه ظلم و بیداد خودکامگان و مستبدان است و حرارتی که از قیام حسینی در دل‌های مؤمنان شعله ور شده است، هیچگاه به سردی نمی‌گراید و تا ظهور حضرت مهدی (عج) خاموش نخواهد شد.

حجت‌الاسلام مردان با اشاره به اینکه سهم مسؤولین هیئات مذهبی در حفظ چنین ارزشی بسیار زیاد است، خاطر نشان کرد: هیئت امنای هیئات مذهبی بستر ساز حضور مردم در حسینیه‌ها و تکایا هستند و به‌‌ همان اندازه که کارشان مهم و باارزش است، به همین مقدار هم در تیررس دشمن قرار دارند.

رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی آران و بیدگل افزود: دورشدن از فرهنگ عاشورا و اهداف آن، مهم‌ترین هدف استکبار جهانی و دشمنان اسلام است و مهم‌ترین روش آن‌ها در این راه، ایجاد انحراف در برگزاری مراسم عزاداری واسلام هراسی از طریق بدعت در عزاداری سرور و سالار شهیدان است.

حجت‌الاسلام مردان در ادامه اظهار داشت: دشمن می‌خواهد با ورود بدعت‌ها و خرافات و تغییر سبک عزاداری‌ها و ایجاد اختلاف از عظمت و قداست کار هیئات مذهبی بکاهند و مسؤولان هیئات مذهبی باید با گسترش وحدت تحت فرامین رهبر فرزانه انقلاب، آرمان واقعی هیئت‌ها را بشناسند و در راه رسیدن به اهداف بلند آن تلاش کنند.

امام جمعه سفیدشهر نیز در این مراسم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) پیرامون هیئات مذهبی گفت: ما باید به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب توجه کنیم و با بصیرت کامل وارد میدان عمل شویم.

حجت‌الاسلام محمدرضا زارع افزود: مسؤولین هیئات مذهبی باید با دعوت از سخنرانان و مداحان متبحر که در مجالس معرفت افزایی کنند، تلاش کنند تا توطئه‌های دشمن عملی نشود.

ارائه تذکرات و نکات هیئت داری توسط حسین ابوالحسن‌زاده رییس شورای هیئات مذهبی آران و بیدگل و محسن تاج افروز دادستان آران و بیدگل از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

یادآور می‌شود؛ گردهمایی منطقه‌ای مسؤولان هیئات مذهبی منطقه سفیدشهر به همت اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی شهرستان آران و بیدگل و همکاری دفتر امام جمعه در مسجد جامع سفیدشهر برگزار شد.

کد خبر : ۳۰۳۰۶۸