خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز

تامین آب اصلی‌ترین چالش مسکن مهر است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اذعان بر چالش تامین آب مسکن‌های مهر از پیگیری اختصاص بخشی از حق آبه سد طالقان به شهرجدید هشتگرد خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، هیربد معصومی با اعلام این خبر شامگاه یک‌شنبه در جلسه شورای اداری استان با اشاره به دغدغه‌ها و مشکلات مسکن مهر استان گفت: در حال حاضر به دلیل معضلاتی نظیرعدم دقت درمکان یابی اصولی و همچنین تامین زیرساخت‌های لازم نارضایتی‌های جدی را برای متقاضیان این مسکن‌ها دنبال داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر تأمین منابع آب، مشکل اصلی پروژه‌های مسکن مهر است افزود: با توجه به افتتاح شمار زیادی از پروژه‌های مسکن مهر استان در هفته دولت، و با توجه به ضرورت تامین آب این مسکن‌ها، به جد دنبال رفع مشکل آب در این مناطق هستیم.

معصومی در ادامه با تأکید بر اینکه وزارت نیرو می‌بایست سهمیه آب استان را از سد طالقان بازپس دهد خاطرنشان کرد: مشکل تأمین آب پروژه‌های مسکن مهر شهر جدیدهشتگرد از سهم حق آبه این سد در دست پیگیری ست.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری البرز درادامه با بیان اینکه طرح‌های نیمه تمام مسکن مهر از مشکلات دولت‌های آینده نیز خواهد بود با اشاره به رشد روزافزون و ۳ درصدی جمعیت استان افزود: با احداث و تحویل هر ساختمان مسکن مهر، گویا کارت دعوتی برای مهاجرت خانواده‌ای از سایر استان‌ها به البرز داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه البرز از نظرآستانه جمعیتی در خط قرمز دارد، گفت: تراکم جمعیت در استان البرز ۱۰ برابر کشور است و این امر فرایند خدمت رسانی را با مشکلاتی مواجه ساخته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از زمان مسئولیت خود تا کنون سه جلسه ویژه شورای مسکن مهر برگزار شده و تصمیماتی نیز اخذ شده که رفع انشعابات آب و برق اصلیترین آن‌ها بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر شهرهای جدید همچون هشتگرد معضلات کمتری نسبت به پروژه‌های پراکنده حومه شهر‌ها دارند بر ضرورت رفع مشکل و خدمات رسانی پروژه‌های مسکن مهر حومه شهر‌ها و خاصه پروژه‌های خارج از محدوده شهر جدید هشتگرد با مسئولیت پذیری شهرداری‌های مناطق تاکید کرد.

کد خبر : ۳۰۳۱۵۱