خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز

عملکرد مدیران و مسئولان استان رصد می‌شود

استاندار البرز با بیان اینکه گزارش عملکرد مسئولان متناوب به استانداری اعلام می‌شود گفت: مسئولان با رصد نارضایتی‌های دستگاه خود، پیش از آنکه ضعف‌هایشان گوشزد شود خود نسبت به رفع آن اقدام کنند.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمیدطهائی، شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری استان با اشاره به طرح احداث باغ موزه دفاع مقدس در استان افزود: جزئیات و کم وکیف اجرای این طرح استانی در آینده‌ای نزدیک اعلام خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه هر گونه نارضایتی مردم باید از سوی مسئولان با حساسیت بالایی پیگیری شود خاطرنشان کرد: گزارش عملکرد مسئولان متناوب به استانداری اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولان نارضایتی‌های دستگاه متبوع خود را رصد کنند و پیش از آنکه ضعف‌هایشان گوشزد شود خود نسبت به رفع آن اقدام کنند.

طهایی در ادامه تصریح کرد: فرمانداران باید ناظر بر عملکرد نیروهای زیرمجموعه در شهرستان‌ها باشند و اجازه ندهند مشکلات مردم موجب برخی نارضایتی‌ها شود؛ این رویه دراستان نیز باید اجرا شود و شهرداری‌ها و دستگاه‌ها ناظر بر عملکرد خود باشند.

وی با اشاره بخشی از صحبت‌های معاون اول قوه قضائیه در رابطه با خود نظارتی تأکید کرد: اگر دستگاه‌های نظارتی در هر دستگاه و سازمانی فعال شوند کار قوه قضائیه نیز کمتر خواهد شد.

استاندار البرز با تأکید بر اینکه خروجی شورای اداری ایجاد هماهنگی و برنامه ریزی برای سیاست‌های ابلاغی دولت است، گفت: ایجاد هماهنگی بین مجموعه مدیریت‌ها و ابلاغ دیدگاه‌ها و سیاست‌های دولت اصلیترین هدف از تشکیل شورای اداری استان است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر ۴۰ کارگروه با اختیارات قانونی در استان تشکیل شده است که پیشنهادات لازم را جهت بهبود فرایند اجرای ابلاغیه‌های دولت و با نظرخواهی به منظور ارتقاء کیفیت امور پیگیری می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت همدلی و همبستگی در سالی که به این عنوان نام گذاری شده تصریح کرد: انتظار می‌رود تلاش مدیران در جهت ایجاد بسترهای حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی و دولت باشد و این امر محقق نمی‌شود جز اینکه خدمتگزاران صادقانه به مردم خدمت دهند.

استاندار البرز با اشاره به ضرورت ارتقاء سلامت اداری خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که مفاسد اداری را کاهش می‌دهد، راه اندازی دولت الکترونیک و پنجره واحد است.

طهائی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دولت استقرار دولت الکترونیک در کشور است، افزود: مدیران تا پایان سال ۹۴ فرصت دارند تا بسترهای دولت الکترونیک را در دستگاه متبوع اجرایی سازند؛ قطعاً در این خصوص مدیران پیشگام ارزیابی و تقدیر خواهند شد.

وی تصریح کرد: در این زمینه نباید تعللی وجود داشته باشد و مدیران دستگاه‌ها فعال و جدی اجرای این طرح را به منظور رفع بخش قابل توجهی از مسائل اداری همچون پدیده زیرمیزی و.... در دستور کار قرار دهند.

طهائی در ادامه با اشاره به استقبال سرمایه گذاران خارجی در شرایط پساتحریم گفت: با توجه به بازتاب شرایط سیاسی موجود، استان البرز نیز شاهد پیشنهادات سرمایه گذاری است در این زمینه بسته‌های سرمایه گذاری در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی و تولیدی در حال تهیه و تدوین است تا پیشنهادات استان به سرمایه گذاران اعلام شود.

وی در پایان، راه اندازی دفتر حمایت از سرمایه گذاری، وب سایت تخصصی این حوزه به دو زبان انگلیسی و فارسی در استان را از جمله اقدامات انجام شده در جذب سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد.

کد خبر : ۳۰۳۱۶۴