خبرگزاری کار ایران

رقابت ۳۱۰ قرآن آموز مرکز قرآنی بیت الزهرا (س) آران و بیدگل

مدیر مرکز قرآنی بیت الزهرا (س) آران و بیدگل گفت: ۳۱۰ قرآن آموز مرکز قرآنی بیت الزهرا (س) آران و بیدگل در آزمون کتبی طرح ملی قرآنی ۱۴۴۹ با یکدیگر به رقابت پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران وبیدگل طیبه سلطانی فر مدیر مرکز قرآنی بیت الزهرا (س) آران و بیدگل در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبرافزود: در طول تابستان سال جاری ۵۰ کلاس ویژه طرح قرآنی ۱۴۴۹ در پایگاه‌های قرآنی وابسته به این مرکز در روستاهای کاغذی، شهر ابوزید آباد، روستای فخره، شهر نوش آباد، روستای یزدل و شهر آران و بیدگل برگزار شد و یک هزار و ۲۰۰ نفر در این کلاس‌ها شرکت کردند.

مدیر مرکز قرآنی بیت الزهرا (س) آران و بیدگل خاطر نشان کرد: پیش از برگزاری این کلاس‌ها، دوره ویژه تربیت مربی ویژه تدریس در این کلاس‌ها با حضور ۲۰ مربی در ۱۸جلسه برگزار شد و شرکت کنندگان در این دوره، آموزش‌های لازم را در خصوص تدریس مفاهیم، حفظ، قرائت و تجوید سوره مبارکه یاسین فرا گرفتند.

سلطانی فر تصریح کرد: آزمون کتبی طرح ۱۴۴۹ در روز جمعه ۱۳ شهریور به صورت همزمان از سوی سازمان دارالقرآن الکریم یکی از نهادهای وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور برگزار شد و ۳۱۰ قرآن آموز بیت الزهرا (س) از کل شرکت کنندگان کلاس‌های مذکور در این آزمون شرکت کردند و به ۳۰ پرسش چهارگزینه‌ای از حفظ و مفاهیم سوره یاسین پاسخ دادند.

مدیر مرکز قرآنی بیت الزهرا (س) آران و بیدگل افزود: به برگزیدگان این آزمون علاوه بر گواهینامه، جوائزی نیز به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

طیبه سلطانی فر اظهار داشت: طرح قرآنی ۱۴۴۹ به دلیل تمرکز بر حفظ، قرائت و مفاهیم سوره یاسین طرح موفقی بوده است و از طرح‌های موفق قرآنی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: طرح قرآنی ۱۴۴۹ در تابستان جاری با محوریت حفظ سوره یاسین برگزار شد که با استقبال بسیار خوب مردم کشور مواجه شد.

شایان ذکر است؛ مرکز قرآنی بیت الزهرا (س) از مراکز فعال قرآنی وابسته به اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل است.

شهرستان آران و بیدگل در شمال استان اصفهان به دلیل فعالیت‌های شاخص قرآنی در سال‌های اخیر، از سوی نهادهای رسمی به‌عنوان شهر نمونه قرآنی کشور معرفی شده است.

کد خبر : ۳۰۳۲۱۳