خبرگزاری کار ایران

در شش ماه اول سال جاری

بیش از ۲۷۸ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در گیلان آزاد شدند

مدیر عامل ستاد دیه گیلان از آزادی بیش از ۲۷۸ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان در شش ماه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، کامران‌زاده میزان کل بدهی این تعداد را بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: شاکیان بیش از ۹۰ میلیارد ریال از حقوق مسلم خود را بخشیدند و بیش از ۱۰ میلیارد ریال نیز توسط خانواده زندانیان تامین شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ میلیارد ریال نیز از طریق ستاد دیه و کمک‌های خیرین تامین گردید، افزود: صندوق تامین خسارت‌های بدنی نیز بیش از ۲۰ میلیارد ریال جهت آزادی زندانیان دیه ناشی از تصادفات رانندگی پرداخت کرده است.

مدیر عامل ستاد دیه گیلان با مقایسه آمار آزادی سال جاری با سال گذشته، گفت: با توجه به عدم اختصاص اعتبارات بانکی و وجوه اداره شده تاکنون نسبت به سال گذشته افزایش حدود ۴۰ در صدی را شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۵۴ نفر زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های گیلان تحمل حبس می‌کنند، گفت: ۴۴۱ نفر زندانی مرد و ۱۳ نفر زندانی از نسوان هستند که برای آزادی به بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۶۸ نفر مربوط به جرائم عدم پرداخت مهریه و نفقه (۱۵ درصد)، ۳۲۶ نفر نیز به جرائم مالی غیر کلاهبرداری (۷۱ درصد) و ۶۰ نفر نیز به جرم حوادث رانندگی و قتل‌های شبه عمد (۱۴ درصد) در زندان‌های استان هشتند و طبق آمار نسبت به ماه گذشته شاهد کاهش ۹ درصدی محکومان جرائم غیر عمد زندان‌های استان بوده‌ایم.

کد خبر : ۳۰۳۲۴۴