خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه

برخورد با بدهکاران بانکی از معوقات بالای یک میلیارد تومان شروع شد

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: برخورد با بدهکاران بانکی از معوقات بالای یک میلیارد تومان را شروع کردیم و در طول یک سال گذشته به ۵۰۰ میلیون تومان رسیدیم و از امروز معوقات بالای ۱۰۰ میلیون تومان را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در کرمانشاه، محمدرضا عدالت ‌خواه در نشست با روسای بانک‌ها و موسسات اعتباری استان که به منظور بررسی راهکارهای لازم جهت وصول معوقات بانکی صورت گرفت، هدف از برپایی این نشست را نه یک وظیفه سازمانی بلکه تعهد شرعی و وظیفه اخلاقی دانست.

وی برخورد با افراد سودجو، کمک به بخش‌های تولیدی و سرمایه گذاران واقعی که بنا به دلایلی از قبیل نوسانات اقتصادی دچار رکود شده‌اند را از دیگر اهداف این جلسه برشمرد.

عدالت خواه تصریح کرد: در برخورد با بدهکاران بانکی از معوقات بالای یک میلیارد تومان شروع کردیم و در طول یکسال گذشته به ۵۰۰ میلیون تومان رسیدیم و از امروز معوقات بالای ۱۰۰ میلیون تومان را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

رییس شورای قضایی استان اعداد و ارقامی که از سوی مسئولین کشوری درخصوص معوقات بانکی تحت عنوان بدیهی‌های جاری از آن نام برده می‌شود را مختلف دانست و گفت: از ۶۰ هزار میلیارد تومان تا ۲۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی سخن به میان آمده که البته نبود ملاک و تعریف واحد درخصوص این معوقات جای بحث و بررسی دارد.

وی اظهار کرد: در این میان آنچه پذیرفته شده، رقم ۹۰ هزار میلیارد تومان است که با اندکی دقت می‌بینیم که اگر این رقم وارد عرصه تولید و صنعت کشور شود چقدر می‌تواند به پویایی اقتصاد کشور کمک کند.

عدالت ‌خواه درادامه با اشاره به رقم معوقات و میزان وصولی بانکهای استان اظهار کرد: رقم معوقات بالای یک میلیارد تومان رقمی حدود ۵۴۹ میلیارد تومان است که از این رقم حدود ۱۷۸ میلیارد تومان وصول شده و ۳۷۱ میلیارد تومان از معوقات بالای یک میلیارد تومان هنوز وصول نشده است.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی تولید، نبود نقدینگی کافی است که با غارتگران آن برخورد می‌شود.

کد خبر : ۳۰۳۴۶۹