خبرگزاری کار ایران

در شرایط پساتحریم

ضرورت حضور پررنگ تولیدکنندگان در اقتصاد کشور

استاندار البرز گفت: از فعالان عرصه تولید انتظار می‌رود با حضوری عالمانه عنان اقتصاد کشور را در شرایط پسا تحریم در دست بگیرند.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمیدطهائی پیش از ظهر امروز در دهمین جشنواره تعاونی‌های بر‌تر استان در مرکز تربیت مربی کرج با بیان اینکه جایگاه تعاون بسیار رفیع و بلند است افزود: روحیه جمع گرایی و کمک رسانی به یکدیگر برای تحقق یک کار، هدف اصلی سازمان‌های مردم نهاد در قالب تعاونی‌ها است.

طهائی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های اقتصاد بخش تعاونی خاطرنشان کرد: تعاونگران اهل برتری جویی در جمع خود نیستند و همدیگر را مباشر و مشاور یکدیگر می‌دانند. موفقیت خود را در موفقیت جمع می‌دانند و این مزیت تشکل تعاونی است.

وی در ادامه با اشاره به توصیه‌های اسلام به مشارکت و تعاون در امور و همچنین اهمیت بخش تعاون در اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: بخش اقتصاد تعاونی می‌بایست با اقتصاد صرف بخش خصوصی سهامی عام و خاص فرق چشمگیری داشته باشد.

طهائی با بیان اینکه خیرکثیر را می‌توان در تعاونی‌ها جستجو کرد گفت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی حمایت‌های قانونی، توسعه و تقویت تعاونی‌ها بشمار می‌رود.

وی در ادامه با بیان اینکه با تقویت تعاونی‌ها روحیه همکاری و همدلی نیز در جامعه تسری خواهد یافت تصریح کرد: رسالت تعاونگران خطیراست و و باید تعاونگران با انگیزه رونق و توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی فعالیت‌های خود را پیش ببرند.

استاندار البرز در ادامه با بیان اینکه تعاونی‌ها سازماندهی را اصلیترین مأموریت خود بدانند در ادامه با اشاره به تلاش‌های دولت در بهبود شرایط اقتصادی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید شرایط عمومی را در کشور بهبود بخشیده و تلاش آن در در بهتر شدن امور است.

وی افزود: توقف تورم بالای ۴۰ درصد، رکود و کاهش تورم و مهار جو ناامنی روانی از تدابیر دولت پس از خلق حماسه سیاسی سال ۹۲ بوده است.

استاندار البرز با اشاره به اینکه ثبات قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش آن از تدابیر دولت بوده است، افزود: دولت تدبیر و امید تلاش دارد در داخل کشور بر مبنای اقتصاد مقاومتی تولید را رونق بخشد و به دنبال آن کسب صادرات بیشتر و بعد از آن در فضای جامعه جهانی نیز جو مناسبی را ایجاد کرده است.

طهائی تصریح کرد: تفاهم در پای میز مذاکره، در مورد حقوق هسته‌ای پیروزی بزرگی بود و نباید این توفیق با بی‌انصافی‌ها و نقدهای ناعادلانه مواجه گردد.

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری بار‌ها، بالاخص در هفته دولت بی‌دریغ از دولت تدبیر و امید حمایت داشته‌اند، گفت: برخی از منتقدان نباید با اظهارات غیر منصفانه تلاش‌های دولت را زیر سوال ببرند.

کد خبر : ۳۰۳۶۰۱