خبرگزاری کار ایران

کمبود اعتبار ملی اصلی‌ترین دغدغه البرز است

استاندار البرز گفت: سهم استان از بودجه ملی در مقایسه با جمعیت آن بسیار ناچیز است.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمیدطهائی، با بیان این مطلب، امروز در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور افزود: گرچه البرز استانی توسعه یافته در بعد مسائل علمی و تحقیقاتی ست و پایلوت بسیاری پژوهش‌های کشور بشمار می‌رود، اما در تحقق بودجه با مشکلات عدیده‌ای روبرو است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم بهره گیری و استفاده از ظرفیت‌های متنوع این استان در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: استقرار بیش از ۱۰۰ برند کشوری در این استان، لزوم توجه و بهره‌مندی از این ظرفیت را در تأسیس و توسعه شرکت‌های دانش بنیان امکان پذیر ساخته است.

وی در ادامه بار دیگر با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در توسعه استان، بر احداث شهرک آی سی تی با مشارکت پارک علم و فناوری استان تاکید کرد.

طهائی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های غنی طبیعی در شهرستان طالقان، گفت: با راه اندازی مسیر طالقان – هشتگرد و بکار گیری ظرفیت‌های طبیعی این شهرستان، می‌توان پایلوت اجرای طرح‌های تحقیقاتی کشور در حوزه گیاهان دارویی را از این منطقه پایه گذاری کرد.

وی در پایان، با اشاره به موضوع کم آبی در استان خاطرنشان کرد: با وجود استقرار ۲ سد، این استان با کمبود آب مواجه است هر چند بازگشت بخشی از سهم حق آبه سد‌ها و استفاده از آن در بخش صنعت و کشاورزی به وزیر نیرو اعلام شده اما انتظار می‌رود طرح‌های تحقیقاتی نیز با رویکرد مدیریت بهینه مصرف آب همراه باشد.

کد خبر : ۳۰۳۶۵۱