خبرگزاری کار ایران

اولتیماتوم مقتدایی به برخی سایت‌های خبری

چوب لای چرخ توسعه خوزستان نگذارید

استاندار خوزستان صبح امروز در جریان سفر به خرمشهر و بازدید از صنایع این شهرستان با اشاره به جوسازی علیه صدور مجوز تردد خودروهای پلاک اروند در سراسر استان اظهار کرد: متأسفانه برخی سایت‌ها با جوسازی علیه این مصوبه به دنبال تضعیف توفیقات دولت در خوزستان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مقتدایی افزود: در خصوص تردد خودروهای پلاک اروند، سازمان بازرسی کشور و سازمان‌های نظارتی دیگر بررسی‌های موردنیاز را انجام داده‌اند و ما نیز پاسخ‌های لازم را به آن‌ها داده‌ایم و اگر تخلفی دراین‌باره صورت گرفته بود، قطعاً‌‌ همان ماه‌های اول، از اجرای مصوبه جلوگیری می‌کردند.

مقتدایی تصریح کرد: این مخالفان از جان مردم استان چه می‌خواهند؛ مردمی که در دوران دفاع مقدس و اکنون خود را ثابت کرده‌اند و به نظر من این نشر اکاذیب علیه استان باج‌خواهی است که من به رسانه‌هایی بزرگ‌تر از این‌ها نداده‌ام.

وی عنوان کرد: در شرایطی که رسانه‌های جوساز علیه استان قد علم کرده‌اند، لازم است رسانه‌ ملی و رسانه‌های محلی استان که طرفدار امنیت ملی هستند وارد کار شوند و جلوی این جوسازی‌ها را بگیرند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: خوزستان از نادر‌ترین استان‌هایی است که در توسعه می‌تازد و اقدامات اخیر برخی رسانه‌ها، جهت مخدوش کردن توسعه استان و توفیقات دولت در آن است، که این اقدام،‌‌ همان چوب لای چرخ توسعه گذاشتن است.

مقتدایی خطاب به مسئولان گفت: دولتمردان و مسئولین استان نباید گوششان بدهکار این اخبار کذب باشد و پاسخ آن‌ها را بدهند.

وی عنوان کرد: تمام اقدامات توسعه‌ایِ صورت گرفته، به‌منظور تقویت مناطق مرزنشین بود و اگر مرزنشینان با عزت و متمکن زندگی کنند، بهترین سلاح در مقابل تجاوزات دشمن خواهند بود.

استاندار خوزستان خطاب به رسانه‌های جوساز گفت: اگر اتفاقی در مرزهای خوزستان بیفتد، مردم مقاومت می‌کنند یا شما که اکاذیب نشر می‌دهید؟ هدف این رسانه‌ها و افراد پشت آن‌ها، تخلیه جمعیت کارساز در مناطق مرزی است و من فوت کوزه‌گری خود را هنوز نگه داشته‌ام و اگر جوسازی‌ها بیش از این شود، شکل دیگری از مقابله با این افراد را رو می‌کنیم.

مقتدایی با بیان اینکه خوزستان رتبه اول امنیت کشور را دارد، گفت: بگذارید مردم در مرز‌ها بمانند. فعالیت‌های زیادی در طول دو سال اخیر در مرز‌ها انجام شد و ما امروز شاهد فعال شدن تمام مرزهای استان هستیم و این یعنی رونق اقتصادی خوزستان و سکونت جمعیت در آن.

وی بیان کرد: اگر مرز‌ها امن باشند، یعنی قلب کشور امن است و بسیاری از ناامنی‌های مرزی ناشی از ضعیف بودن مرز‌ها و عدم سکونت در آن‌ها است و بنابراین اهمیت مرز‌ها و جمعیت مرزنشین را نباید نادیده بگیریم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: من حق‌دارم برای دفاع از مردم استانم شکایت کنم اما اصحاب رسانه نیز باید از مردم خود دفاع کنند و این استان قلب کشور است و تا زمانی که نبض آن می‌زند، نبض کشور نیز می‌زند.

کد خبر : ۳۰۳۶۷۵