خبرگزاری کار ایران

پذیرش ۱۱۲ چکیده مقاله در همایش ملی جامعه بینا، شهروند نابینا دانشگاه کاشان

دبیر علمی همایش جامعه بینا شهروند نابینا گفت: از 140 چکیده مقاله ارسالی به این همایش، 112 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگارایلنا در کاشان، دکتر نرگس نیکخواه از تمدید مهلت زمان ارسال اصل مقالات، تا بیست و پنجم شهریورماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: پژوهشگران و محققان سراسر کشور می‌توانند آثار خود را  به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.
 
وی مساله‌پژوهی و راه‌ حل‌یابی در عرصه‌‌های مختلف علمی درباره نابینایی و کم بینایی،  زمینه‌ها و عوامل اجتماعی و زمینه‌ها و عوامل فرهنگی موثر بر کاهش یا افزایش کیفیت زندگی افراد نابینا و کم بینا محدودیت‌ها و فرصتهای حقوقی موجود برای نابینایان و کم بینایان، زمینه‌ها و ظرفیتهای آموزشی و تربیتی، را از جمله محورهای اصلی این همایش بیان کرد.
 
عضو هیات علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: عوامل و زمینه‌های موثر در بهداشت روانی و رشد شخصیتی،  زمینه‌ها و عوامل موثر بر بهبود کیفیت مدیریت شهری برای افراد نابینا و کم‌بینا و شناسایی تکنولوژی‌های نوین ارتباطی مورد نیاز نابینایان و کم‌بینایان از دیگر محورهای این همایش است.
 
نیکخواه یادآور شد: برگزاری همایش تخصصی در رابطه با مسائل و مشکلات نابینایان و کم بینایان در ابعاد مختلف حقوقی، اجتماعی، روانشناختی و آموزشی بی‌تردید اقدام موثری جهت بهره‌گیری از دانش علمی و تخصصی گروه‌های حقوق، علوم اجتماعی، روانشناسی، علوم تربیتی و مدیریتی است.
 
همایش ملی جامعه بینا شهروند نابینا بیست و یکم و بیست و دوم مهرماه سال جاری در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.
کد خبر : ۳۰۳۶۷۹