خبرگزاری کار ایران

فرماندار رودبار خبر داد

اختصاص بیش از ۵ میلیارد ریال به دهیاری‌ها

فرماندار رودبار از اختصاص ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار عمرانی به دهیاری‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید محمد احمدی در همایش دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان رودبار که در سالن سید یونس حسینی فرمانداری برگزار شد، با اعلام این خبر، اظهار کرد: این میزان اعتبار برای احداث بوستانهای روستایی، پیگیری نقشه طرح هادی، آسفالت داخل بافت روستایی، ساماندهی و کنترل آّب شرب روستا‌ها توسط دهیاران اختصاص یافته است.

وی با قدردانی از زحمات دهیاران و شوراهای اسلامی روستا‌ها، افزود: در شهرستان پهناوری که ۱۸درصد خاک گیلان با تراکم ۴۰ نفر در هر کیلومتر مربع در مقایسه با ۱۷۷نفر استان، اقدامات عمرانی و خدمات با هزینه‌های بالا امکان پذیر است.

احمدی با اشاره به زلزله سال ۶۹ رودبار که تاریخ شفاهی این شهرستان را به دو قسمت تبدیل کرده و خدمات و امدادهای ضروری و فوری که در پی این حادثه انجام شد، خاطر نشان کرد: بسیاری از شاخص‌های برخوردای مربوط به آن خدمات است که نیاز به بازنگری، اصلاح و ترمیم دارند.

فرماندار رودبار با بیان اینکه از ۴۳۰ کیلومتر خطوط انتقال آبی که پس از زلزله ایجاد شد ۱۶۰ کیلومتر معیوب است، خاطرنشان کرد: هر سال ۵ کیلومتر به شبکه‌های فرسوده اضافه می‌شود و هم اکنون در حال برنامه ریزی جهت اصلاح شبکه‌های فرسوده هستیم.

وی آبدهی ۱۸۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان با آب سد سفیدرود را یاد آور شد و گفت: با این ظرفیت عظیم منبع آبی و دیگر منابع آبی موجود شهرستان، باید تلاش نمائیم که روستاهای ما با کمبود آّب شرب مواجه نشوند.

فرماندار رودبار، دهیاران را مدیران اجرایی و نمایندگان دولت در روستا‌ها دانست و تصریح کرد: تمام ادارات و نهادهایی که در روستا‌ها قصد اجرای پروژه و انجام خدماتی را دارند باید با دهیاران و شوراهای اسلامی روستا‌ها، تعامل و هماهنگی لازم را داشته باشند.

احمدی با اشاره به مواهب طبیعی و جاذبه‌های گردشگری موجود روستا‌ها از دهیاران خواست با هماهنگی بخشداران، محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری نسبت به ساماندهی زباله و پسماند که چهره روستا را نامطلوب و دافعه گردشگران را موجب می‌گردد، اهتمام لازم را داشته باشند.

وی پویایی، نشاط، انضباط مالی و ضابطه‌مندی دهیاران را در کنار نبوغ و خلاقیت آنان برای شکوفایی و عمران روستا‌ها خواستار شد و گفت: دولت نیز بر اساس مشی تدبیر و امید نسبت به فراهم ساختن زیرساختهای لازم، رفع دغدغه‌ها و ایجاد اشتغال روستائیان تلاش می‌کند.

فرماندار رودبار، انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری پیش رو را آزمونی دیگر برای نظام اسلامی دانست و با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و همچنین استاندار بر لزوم سالم، پرشور و رقابتی بودن انتخابات، اظهار کرد: دهیاران و شورا‌ها نیز با پرهیز از هرگونه جانبداری، همگام با ارکان نظام با رعایت امانتداری فقط برگزاری انتخابات پرشور و سالم با مشارکت حداکثری مردم را مد نظر قرار دهند.

وی همچنین به حماسه خرداد ۹۲ و انتخاب دولت تدبیر و امید پرداخت و افزود: مردم با تحقق حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری به دولتی بدور از افراط و تفریط رأی دادند که با درآمد یکساله کمتر از ۴۰میلیارد دلار اعتبارات عمرانی خود را از ۱۲ هزار میلیارد تومان به ۳۲ هزارمیلیارد تومان افزایش داده و خدمات شایان توجهی را در کشور ارائه داده است.

احمدی نگاه کار و تلاش و همدلی و همزبانی دولت را در استان کاملا «ساری و جاری دانست و افزود: بر اساس مراجع رسمی کشور از جمله مرکز پژوهش‌های مجلس، در مقوله کسب و کار و رونق آن، با مدیریت هوشمندانه استاندار و همگامی سایر بخش‌ها گیلان رتبه نخست کشور را کسب کرده که شایسته است ازتمام متولیان قدردانی بعمل آید.

در این همایش مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان نیز طی سخنانی گفت: گیلان ۱۸۰۰ دهیاری دارد که ۴۸ وظیفه برای آن تعریف شده است.

عسگر حسنی‌پور افزود: این استان با ۴۰ درصد جمعیت روستایی از میانگین کشوری ۱۰ درصد بالا‌تر است.

در این همایش همچنین فرمانده انتظامی، مدیر جهاد کشاورزی، رییس شورای شهرستان و دهیاران بخشهای مختلف به بیان مسائل و موارد مختلف پرداختند.

کد خبر : ۳۰۳۷۱۳