خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زنجان خبرداد

رونمایی از داروهای جدید تا سه هفته آینده

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رونمایی از داروهای جدید تا سه هفته آینده در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، شامگاه دیروز سه شنبه در حاشیه شانزدهمین کنگره سالانه ملی و ششمین کنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور درجمع خبرنگاران با تاکید بر حمایت مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و اعضای هیات دولت از تداوم اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، گفت: این رویداد از آرزوهای مردم و مسوولان ایران بوده است.

وی از فعالیت‌های امیدوار کننده و بسیار مطلوب در مورد دارو و فناوری‌های مربوط به این بخش خبر داد و گفت: کارهای بسیار خوبی در این بخش در حال انجام است و اکنون شرکتی در بخش داروسازی کشور فعالیت می‌کند که سالانه بیش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تولید دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه اکنون محققان بر روی دارو‌ها و فرمول‌های جدید در حال کار و فعالیت هستند، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به تدریج تا آخر سال جاری این محصولات به تولید می‌رسد.

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ادامه داد: به نظر می‌رسد در این دوران این اطمینان باید در بین جوانان جهان ایجاد شود که ایران سرایی متمدن و با ظرفیت بسیار بالاست و از ظرفیت‌ها و زیبایی‌هایی گوناگون آن می‌توانند برخوردار شوند.

هاشمی، با بیان اینکه این مهم می‌تواند برای جوانان علاقه‌مند یک نقطه اتکایی برای تحقیقات بین‌المللی باشد اظهار کرد: دوران پسا تحریم و حضور محققان کشورهای مختلف در کشور به پیشرفت تدریجی کشور منتهی می‌شود و از سوی دیگر دانشجویان و محققان برجسته کشور نیز می‌توانند با تعاملات و حضور در مراکز علمی جهان توانمندی‌های ایران را در بخش‌های گوناگون معرفی کنند.

کد خبر : ۳۰۳۷۸۶