خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم

ورزش همگانی دامنه و بسترها لازم برای بروز استعدادهای نهفته است

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم گفت: یکی از اولویت‌های اساسی در بخش تربیت‌بدنی توجه جدی به سلامت و پویایی دانشجویان، ورزش همگانی‌ست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بابلسر، محمد پورکیانی در مراسم افتتاحیه دومین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی بابلسر با قدردانی از پوشش خبری وسیع این رویداد ورزشی در رسانه‌های کشور اظهار کرد: ورزش دانشجویی در کشور جایگاه شایسته‌ای دارد و این همایش‌ها و المپیاد‌ها با حضور پرشور دانشجویان صورت می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه ۵۸ دانشگاه در این المپیاد شرکت کردند، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اساسی در بخش تربیت‌بدنی توجه جدی به سلامت و پویایی دانشجویان، ورزش همگانی است.

این مسئول با اشاره به اینکه ورزش همگانی دامنه و بستر‌ها لازم برای بروز استعدادهای نهفته را فراهم می‌کند، عنوان کرد: عمده شرکت‌کنندگان در این المپیاد دانشجویانی غیراز رشته تربیت بدنی بودند که یکی از اهداف این المپیاد نیز حضور دانشجویان از رشته‌های تحصیلی دیگر بود.

وی با اعلام اینکه اولویت دادن به ورزش دختران جز تاکیدات و اولویت‌های وزارت علوم است، افزود: باید نسبت به ورزش همگانی به ویژه برای دختران دانشجو فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم با اشاره به اینکه در برنامه ششم جایگاه ویژه‌ای برای ورزش دختران پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: با استانداردسازی فضای ورزشی به ویژه فضای روباز، دانشجویان با شرایط جغرافیایی توانمندی‌های خود را افزایش خواهند داد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه سالم در گروه افراد و جوانان سالم به ویژه زنان و بانوان با نشاط است که براین اساس همه بخش‌ها موظف هستند تلاش خود را برای سلامت ونشاط جامعه به کار گیرند، یادآور شد: در این دو روز فعالیت‌ها هدف‌های المپیاد تبیین شده است.

این مسئول با بیان اینکه انتخاب رشته‌های جدید، کم خرج و کم وسیله ورزشی که می‌تواند باعث نشاط و شادابی شود جز اهداف المپیاد بود، گفت: با ارزیابی‌های صورت گرفته رضایتمندی بالایی در بخش اجرایی و فنی حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در برنامه‌های بعدی به طور مشخص به اهداف تبیین شده برسیم، خاطرنشان کرد: چند دانشگاه برای میزبانی المپیاد سوم اعلام آمادگی کردند که در مراسم اختتامیه دانشگاه با شاخصه‌های ارائه شده مراسم اهدای پرچم برای دوره بعدی صورت می‌گیرد.

این مسئول تاکید کرد: برگزاری هر یک سال در میان مسابقات همگانی در اولویت‌های وزارت علوم قرار گرفته است.

کد خبر : ۳۰۳۸۹۷