خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران

بخش اقتصادی نیاز جدی به حمایت دارد

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: بالا بودن نرخ سود بانکی، نداشتن سرمایه در گردش از مشکلات استان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری؛ عبدالله مهاجر در نشست مشترک مدیران دستگاههای اجرایی، تشکل‌ها، فعالان اقتصادی با رئیس اتاق ایران در سالن شماره یک استانداری اظهار کرد: استان مازندران از ۳۹ ناحیه و شهرک صنعتی با مساحت بیش از یکهزار و ۸۴۰ هکتار است.

وی با اعلام اینکه ۵۵ درصد از واحدهای صنعتی مازندران فعال و غیر فعال هستند، افزود: حدود ۴۵ درصد از واحدهای صنعتی در تعطیلی مطلق به سر می‌برند و ۳۵ درصد دارای معوقات و مشکلات حاد بانکی هستند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد محصولات کشاورزی در مازندران تولید می‌شود، گفت: مازندران در تولید ۱۲ محصول رتبه نخست در سطح کشور را داراست.

مهاجر به ظرفیت تولید برنج در استان مازندران اشاره کرد و گفت: از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن برنج کشور، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در مازندران تولید می‌شود.

وی به تولیدات مرکبات در استان اشاره کرد و افزود: مازندران سالانه با تولید ۲. ۵ میلیون تن مرکبات، بیش از ۸۰ درصد از محصولات کیوی استان نیز صادر می‌شود.

مهاجر تولید مرغ و طیور را از دیگر ظرفیت‌های استان عنوان کرد و افزود: ۲۰ درصد از مرغ و طیور کشور در مازندران تولید می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران به تولید سالانه ۹۵ هزار تن محصولات شیلاتی اشاره کرد و افزود: بخشی از تولیدات محصولات شیلات صادراتی است.

مهاجر نداشتن سرمایه در گردش را از مشکلات اصلی تولید در استان عنوان کرد و گفت: بالا بودن نرخ سود بانکی، نداشتن سرمایه در گردش از دیگر مشکلات استان محسوب می‌شود.

وی مشکلات مالیاتی و ارزش افزوده را از دیگر مشکلات فعالان اقتصادی عنوان کرد و افزود: کمبود منابع مالی در واحدهای تولیدی و حمل و نقل و همچنین یارانه صادراتی از دیگرمشکلات این واحد‌ها به شمار می‌آید.

مهاجر با بیان اینکه تدابیری اتخاذ شود تا گمرک بند رامیر آباد شبانه روزی شود، اظهار کرد، بخش اقتصادی نیاز جدی به حمایت دارد.

وی با بیان اینکه استان مازندران از پتاسیل‌های گردشگری خوبی برخوردار است ولی از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود، افزود: باید تدابیری اتخاذ شود تا قابلیت‌های استان در کشور معرفی شود.

کد خبر : ۳۰۴۰۴۰