خبرگزاری کار ایران

مسئول سازمان بسیج اساتید و مراکز دانشگاهی مازندران

استراتژی دشمن در جنگ نرم هدف گیری ایمان و اعتقاد مردم است

مسئول سازمان بسیج اساتید و مراکز دانشگاهی مازندران گفت: دشمن چه با توافق و چه بدون توافق به دنبال نفوذ و عصیان و همچنین طراحی مدلهای جدید جنگ نرم با جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، مجتبی بلباسی در نشست خبری با اصحاب رسانه از چهارمین دوره تربیت مدرس جنگ نرم کشوری ویژه بسیج اساتید خواهربه میزبانی ساری خبر داد و اظهار کرد: این مراسم از ۲۱ تا ۲۵ شهریورماه در دو نوبت صبح وعصر برگزار می‌شود.

وی افزود: دراین مراسم ۱۳۰ استاد خواهر از اساتید برجسته کشوری از ۳۱ استان حضور دارند که از این تعداد ۱۸ نفر از اساتید مازندران هستند.

مسئول سازمان بسیج اساتید و مراکز دانشگاهی مازندران به نقش اساتید حوزه بسیج در مقابله با جنگ نرم اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبر در این جنگ نرم وظیفه مجموعه‌های فرهنگی این است که هنر را تمام عیار و با قالبی مناسب به میدان آورد تا اثر گذار باشد.

وی به فرامین مقام معظم رهبری درباره جنگ نرم مبنی بر اینکه اساتید، فرماندهان جنگ نرم هستند اشاره کرد و گفت: فرماندهان این جبهه باید با شناخت مسائل کلان، شناسایی دشمن و کشف اهداف او، طراحی کلان انجام دهند و بر اساس این طراحی حرکت کنند.

بلباسی با بیان اینکه تفاوت جنگ نرم با جنگ سخت را عدم استفاده از سلاح‌های نظامی عنوان کرد و گفت: دشمن در جنگ نرم با استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و ابزارهای مربوط به آن عقاید، فرهنگ، سیاست، دین، رفتا رو... افراد را هدف قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه هدف دشمن تغییر نظام اسلامی است و ایران اسلامی امروز در یک جنگ تمام عیار نرم با دشمن مواجه است، افزود: دشمن چه با توافق و چه بدون توافق به دنبال نفوذ و عصیان و همچنین طراحی مدلهای جدید جنگ نرم با جمهوری اسلامی ایران است.

بلباسی در ادامه اظهار کرد: اگر امروز در خط مقدم جنگ نرم جمهوری اسلامی ایران با ۶ کشور دنیا پای میز مذاکره می‌نشیند به دلیل قدرت نرم ایران اسلامی است و همچنین ایستادگی و صبر خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و رشادت‌ها و مقاومت آحاد مردم در مقابل همه جنگ‌ها اعم از سیاسی، نظامی وفرهنگی است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر دشمن به دنبال شکستن اقتدار ایران اسلامی است اما ملت غیور ایران اسلامی رشادت‌ها و دلاوریهای خود رادر پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین ۸ سال دفاع مقدس نشان داد.

مسئول سازمان بسیج اساتید و مراکز دانشگاهی مازندران با بیان اینکه اساتید این حوزه نقش مهمی در تحولات فرهنگی و سیاسی جامعه دارند، خاطر نشان کرد: استراتژی دشمن در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی هدف گیری ایمان و اعتقاد مردم است بنابراین اساتید بعنوان جهادگران عرصه دینی و فرهنگی باید در مقابل آسیب‌های دشمن تلاش بیشتری کنند.

وی به نقش موثر زنان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در ایران اسلامی اشاره و نقش آنان را در طول انقلاب و دفاع مقدس بی‌بدیل دانست و افزود: برگزاری تربیت مدرس جنگ نرم کشوری این دوره ویژه خواهران است.

بلباسی، مدیریت استرس، جنگ نرم، حجاب و زن در رسانه، آسیب‌ها و تهدید‌های ماهواره‌ای و تلویزیونی، کارکرد رسانه در مقابله با جنگ نرم، نقش شبکه‌های اجتماعی در مقابله با جنگ نرم، منابع و نیازهای دشمن با جنگ نرم را از جمله عناوین این دوره از تربیت مدرس جنگ نرم عنوان کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به فعالیت بسیج اساتید در مازندران اشاره کرد و گفت: بسیج اساتید مازندران در سال ۸۲ تاسیس و تاکنون ۳۵ کانون دفتر بسیج در سطح استان راه اندازی کرد و همچنین برای ۷۰۰ استاد پرونده عضویت فعال تشکیل شد.

کد خبر : ۳۰۴۱۳۱