خبرگزاری کار ایران

عارف در جمع جوانان حامی تدبیر و امید

باید تفکر اصلاح‌طلبی در کشور تقویت شود

رئیس بنیاد امید ایرانیان بر لزوم حفظ اتحاد و همبستگی اصلاح‌طلبان تاکید کرد وگفت: باید تلاش کنیم تفکر اصلاح‌طلبی در کشور تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، محمدرضا عارف در نشست شورای جوانان حامی تدبیر و امید گیلان، با اشاره به پیروزی تدبیر و امید در انتخابات ریاست جمهوری سال 92، اظهار کرد: جوانان در بدست آمدن این پیروزی نقش اساسی داشتند.

وی به شکاف موجود بین نسل اول و سوم انقلاب اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت جوانان در کشور استفاده شود.

عارف با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی نیز با تکیه بر جوانان به پیروزی رسید، افزود: البته باید توجه داشت که بیانیه‌هایی که در آن روزها صادر می‌شد برای مخالفت با رژیمی بود که مورد قبول مردم نبود.

وی ادامه داد: ما خود را از نظام می‌دانیم و باید رویکردمان نسبت به دهه 50 متفاوت باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به اختلاف‌نظرهای موجود در عرصه سیاست اشاره کرد و گفت: این ویژگی طبیعی بشر است و همین خصلت موجب حرکت انسان و جوامع بشری می‌شود.

وی بر لزوم حفظ اتحاد و همبستگی اصلاح‌طلبان تاکید کرد و افزود: برای رسیدن به پیروزی باید دست از سهم خواهی برداریم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان، تک روی را منجر به بروز آسیب و شکست دانست و عنوان کرد: با حرکت گروهی می‌توان موفقیت را از آن خود کرد.

وی ارتقاء روحیه نقدپذیری را برای سیاستمداران ضروری خواند و بر لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان جامعه تاکید کرد.

عارف نقش شورای مشورتی در معرفی فرهیختگانی که قابلیت رای آوری دارند را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: حضور پرشور جوانان در انتخابات سال 92 انقلاب را به مسیر ارزشی خود بازگرداند و این حضور باید ادامه یابد.

وی با تاکید بر اینکه شورای مشورتی استان‌ها باید مقبولیت عام داشته باشد، عنوان کرد: باید تلاش کنیم تفکر اصلاح‌طلبی در کشور تقویت شود.

کد خبر : ۳۰۴۱۶۱