خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مطرح کرد

پایان آذرماه مهلت بیمه خبرنگاران در قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: از آنجایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی لازم جهت پرداخت سهم متقاضیان بیمه را دارد و با توجه به وجود خبرنگاران بیمه نشده در نشریات و خبرگزاری‌ها، فرصتی را تا پایان سه ماهه سوم سال جاری در نظر گرفته تا خبرنگاران جهت این مهم اقدام کنند.

به گزارش ایلنا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دیدار با هیئت مدیره خانه مطبوعات گفت: قم از جهت خبری و تولید خبر نقش مهمی را در کشور ایفا می‌کند و وجود مراکز مهم حوزوی و حضور حضرات مراجع عظام تقلید، موسسات فرهنگی با کارکرد ملی و بین المللی یک نقش خبری مهم را به قم داده که بسیار حائز اهمیت بوده و یک مزیت را برای قم به ارمغان آورده است.

وی افزود: اهالی مطبوعات و رسانه می‌توانند در کنار مجموعه‌های عظیم علمی، قرآنی و فرهنگی موجود در قم در حوزه تخصصی خود خدمات مفیدی را ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی تصریح کرد: با توجه به اتخاذ سازوکار مناسب و تصویب اساسنامه جدید که شرایط خاصی را برای عضویت در خانه مطبوعات قائل شده و می‌بایستی بر اساس این اساسنامه خانه مطبوعات زود‌تر از این شکل می‌گرفت اکنون، سعی بر این داریم تا با تقویت خانه مطبوعات جایگاه قانونی را برای فعالیت‌های حرفه‌ای خبرنگاران استان قم فراهم آوریم.

وی گفت: با توجه به اینکه تشکیل خانه مطبوعات بر اساس اساسنامه جدید و شیوه نامه‌های ابلاغی است، این روند باید کاملاً شفاف و قانونی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: از آنجایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی لازم جهت پرداخت سهم متقاضیان بیمه را دارد و با توجه به وجود خبرنگاران بیمه نشده در نشریات و خبرگزاری‌ها، فرصتی را تا پایان سه ماهه سوم سال جاری در نظر گرفته تا خبرنگاران جهت این مهم اقدام نمایند و پس از آن در فضایی سالم و آزاد و با توجه به اساسنامه موجود، انتخابات خانه مطبوعات در فضایی مناسب با حضور نمایندگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود.

کد خبر : ۳۰۴۲۴۸