خبرگزاری کار ایران

از اول مهر

430 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان اصفهان می‌شود

مدیرکل نوسازی وتجهیز مدارس استان اصفهان از واگذاری ۷۰ پروژه مهرماه با ۴۳۰ کلاس و با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش استان اصفهان می‌شود.

«محمد حسین سجاد» در حاشیه همایش خیرین مدرسه ساز شهرستان آران و بیدگل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران وبیدگل با اعلام این خبر، با اشاره به اینکه ۵۵ درصد ازاین تعداد پروژه‌ها را خیرین سهیم بوده اندو ۴۵ درصد مابقی از محل اعتبارات دولتی درقالب تخریبی وبازسازی مدارس تامین شده است.

وی ازفرسوده وتخریبی بودن ۳۰ درصد مدارس استان اصفهان خبرداد و گفت: ۳۰ درصد مدارس استان اصفهان نیز نیازمند مقاوم سازی هستند که در مجموع حدود ۴۰ درصد مدارس استان اصفهان مستحکم هستند.

مدیرکل نوسازی وتجهیز مدارس استان اصفهان استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس استان اصفهان را از مهم‌ترین سیاست‌های دولت تدبیر و امید درسالجاری عنوان کرد وگفت: به خاطر حوادثی که در دیگر استانهای دیگر کشور اتفاق افتاد ه بود طی دوسال گذشته توانسته‌ایم درسطح این استان مدارس بهره‌مند از سیستم استاندارد را از۲۸ درصد به ۵۰ درصد برسانیم.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۴ بالغ بر ۶۵ درصد مدارس استان اصفهان از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردار خواهند شد. گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال مالی ۹۵ صد درصد مدارس استان اصفهان را از نظر سیستم گرمایشی استاندارد سازی کنیم.

سجاد به کمبود فضای آموزشی به خاطر طرح تحول آموزش و پرورش و سه ساله شدن دوره‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: به خاطر طرح تحول آموزشی، فرسوده بودن مدارس و سایتهای مسکن مهر درهمه شهرستانهای استان اصفهان شدیدا نیاز به فضای آموزشی جدید داریم.

وی با اشاره به اینکه درسایت مسکن مهر، جایگزینی مدارس تخریبی وطرح تحول درشهرستانهای کاشان و آران وبیدگل با مشکل جدی کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم گفت: برای رفع کمبود فضاهای آموزشی در هر دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل توجه منابع دولتی، ملی و خیرین شدیدا مورد نیاز است.

وی از نقش بسیار پر رنگ خیرین برای ساخت فضاهای آموزشی در شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل بعد ازشهر اصفهان خبر داد و گفت: بقیه شهرهای استان اصفهان با فاصله زیاد با سه شهر یاد شده خیرین مدرسه ساز نقش دارند.

کد خبر : ۳۰۴۲۵۵