خبرگزاری کار ایران

آموزش حقوق شهروندی به سازمان‌های مردم نهاد گیلان

نخستین کارگاه آموزش حقوق شهروندی ویژه سازمان‌های مردم نهاد گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، اولین کارگاه آموزش حقوق شهروندی ویژه سازمان‌های مردم نهاد از سوی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان و با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌های این استان برگزار شد.

در این کارگاه یک روزه که با حضور اعضای ۲۴ تشکل مردم نهاد فعالی در حوزه آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، پیرامون مباحث مختلف حقوق شهروندی و راهکارهای اجرایی ترویج این حقوق بحث و تبادل نظر شد و شرکت کنندگان در این دوره با مبانی و مباحث حقوقی در زمینه کارکرد سازمان‌های مردم نهاد آشنا شدند.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، که به عنوان یکی از مدرسین این دوره نیز شرکت داشت با تاکید بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی برای سازمان‌های مردم نهاد یادآور شد: آشنایی با حقوق شهروندی از ضرورت‌هایی است که سازمان‌های مردم نهاد با توجه به نوع کارکرد آنان باید به ان توجه داشته باشند.

یونس رنجکش گفت: قانون اساسی دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در احقاق حقوق شهروندی است و فعالان اجتماعی با آشنایی هر چه بیشتر با این ظرفیت‌ها می‌توانند در راستای فعالیتهای خود از ان بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: رعایت حقوق شهروندی یک رابطه دو طرفه بین حاکمیت و شهروندان است که هر کدام با آشنایی از حقوق خود می‌توانند در برقراری تعامل و رابطه منطقی برای همگرایی‌های بهتر برخوردار شوند.

رضا سیمبر عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه گیلان نیز از دیگر مدرسین این دوره بود که به ارائه مبانی علمی، حقوق شهروندی و کارکردهای آن در جامعه پرداخت.

منعم رییس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌های استان گیلان نیز با اعلام آمادگی این دانشگاه برای برگزاری دوره‌های آموزشی با همکاری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، اظهار داشت: ما آماده‌ایم تا با هم افزایی ظرفیتهای موجود نسبت به ارائه خدمات اموزشی همکاری‌های متقابل داشته باشیم و به شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی گواهی‌های معتبر را نیز صادر نماییم.

وی ضمن تشکر از اساتید شرکت کننده در این کارگاه آموزشی خواستار تداوم اینگونه برنامه‌ها شد.

گفتنی‌ست؛ در پایان این دوره به ۲۴ نفر از شرکت کنندگان گواهی مرکز آموزشی علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌های استان گیلان اهدا شد.

کد خبر : ۳۰۴۳۴۶