خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی گیلان

خودکشی به عنوان یک آسیب اجتماعی باید ریشه‌یابی شود

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه آمار دقیقی از خودکشی در جامعه وجود ندارد، تاکید کرد: این آسیب اجتماعی باید ریشه‌یابی شود.

به گزارش ایلنا از رشت، به مناسبت ۱۰سپتامبر روز جهانی پیشگیری از خودکشی نشست هم اندیشی با حضور نمایندگان ادارات و کار‌شناسان حوزه اجتماعی بهزیستی گیلان برگزار شد.

مدیر کل بهزیستی گیلان در این نشست اظهار کرد: یکی از خطراتی که جوامع را تهدید می‌کند و جزء آسیب‌های جامعه محسوب می‌شود موضوع خودکشی است.

محمدرضا پارسی افزود: اهمیت بررسی موضوع خودکشی در حدی است که یک روز در تقویم جهانی برای پیشگیری از خودکشی نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: اکنون جامعه ایرانی با تهدیدات مختلف در حوزه اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، خودکشی مواجه است و در این راستا می‌باید با اندیشه‌های کاربردی متخصصان حوزه اجتماعی، روانی به نحو مطلوبی با این آسیب‌ها روبرو شوند.

پارسی افزود: متاسفانه هنوز آمار دقیقی از خودکشی در جامعه وجود ندارد و دلیل آن اینست که پزشکی قانونی فقط آمار فوتی‌های خودکشی را دارد، و بعضاً اقدام به خودکشی صورت گرفته که موفقیت آمیز نبوده اما در جایی نیز ثبت نشده و به فرض خانواده‌ها نیز با توجه به مذموم بودن این کار به جایی نیز اعلام نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: اکنون اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و همچنین خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی می‌تواند در چرخه پیشگیری از خودکشی نقش موثری را ایفاد کند و افرادی در خطر اقدام به خودکشی هستند و یا خانوده‌های آنان راهنمایی‌های لازم را با کار‌شناسان روان‌شناسی، مددکاری و تیم مربوطه ارائه دهد.

در ادامه این نشست هر یک از کار‌شناسان در مورد بیکاری، بحران شخصیت در نوجوانی و جوانی، کمبود نشاط اجتماعی، بحرانهای عشقی، اختلالات روانی نظرات خود را اعلام کردند و در خصوص موقعیت‌هایی که می‌تواند یک فرد را مستعد خود کشی نماید مطالبی را ارائه دادند.

کد خبر : ۳۰۴۵۵۹