خبرگزاری کار ایران

در شش ماهه اول سال ۹۴ در بهشهر انجام شد

اشتغال ۸۸ نفر مهارت آموخته آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای

بیش از ۲۲۲ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در شش ماهه نخست امسال در بخش آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به متقاضیان ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان گفت: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد باید مورد حمایت قرار گیرند چون بخش عمده فعالیت‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توسط آموزشگاه‌های آزاد انجام می‌شود.

علی مهدی‌پور بحث» آموزش» را اصل و جوهره وجودی فنی و حرفه‌ای خواند و گفت: جامعه‌ای که برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آینده‌اش برنامه ریزی نکند، دچار بحران و مشکلات عدیده خواهد شد.

وی ادامه داد: با سپردن آموزش به بخش خصوصی باید کیفیت آموزش را بالا برده و در راستای تقویت و حمایت از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای تلاش بیشتری انجام دهیم.

این عضو کارگروه اشتغال شهرستان بهشهر گفت: در شش ماهه اول سال جاری ۲۲۲۵۴۷ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی توسط بخش خصوصی در ۵۲ آموزشگاه فعال در سطح شهرستان ارائه شده است.

مهدی پورتصریح کرد: بیش از ۲۵ حرفه آموزشی در آموزشگاه‌های آزاد این شهرستان به کارآموزان آموزش داده می‌شود.

وی گفت: در شش ماهه نخست امسال، آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به بیش از ۱۰۰۰ نفر از افراد فاقد مهارت در حرفه‌های امور مالی بازرگانی، دوخت‌های سنتی، صنایع فرش، فناوری اطلاعات، صنایع پوشاک و... آموزش دیده‌اند.

رئیس فنی وحرفه‌ای بهشهر با تأکید بر آموزش‌های محصول محور اظهارداشت: آموزشگاه‌های شهرستان باید در راستای طرح آموزش، تولید، بازاریابی و فروش، متناسب با نیاز بازار به تولید محصول اقدام و از صرف آموزش به سمت و سوی ایجاد اشتغال برای کارآموزان پیش برود.

مهدی‌پور گفت: مدیران آموزشگاه‌ها باید ه سمت ایجاد اشتغال پایدار حرکت کنند و با تدوین استاندارهای آموزشی کوتاه مدت، متناسب با نیاز بازار کار، در جذب حداکثری افراد فاقد مهارت در آموزشگاه‌ها گامهای موثری بردارند.

وی اظهار کرد: رهگیری وضعیت اشتغال مهارت آموختگان از جمله برنامه‌های سند راهبردی مهارت و فناوری است که با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی کلیه مهارت آموختگان قبول شده در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و آموزشگاه آزاد صورت می‌گیرد و در معنای کلی به منظور بررسی وضعیت ایجاد اشتغال مهارت آموختگان انجام می‌شود.

رییس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان بهشهر در پایان از رهگیری مهارت آموختگان بهشهری که در سالهای گذشته دوره‌های مهارتی را در آموزشگاههای آزاد این شهرستان گذرانده‌اند در ماه جاری خبر داد و تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۸۸ نفر از مهارت آموختگان آموزشگاههای آزاد مشغول به کار شده‌اند.

کد خبر : ۳۰۴۷۹۰