خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز تاکید کرد

لزوم افزایش سهم اعتبارات آموزش وپرورش البرز

استاندار البرز بر لزوم افزایش سهم اعتبارات آموزش وپرورش استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمیدطهائی، با اشاره به مهاجرپذیری و رشد بالای جمعیت در این استان، روز یکشنبه در جریان سفر وزیر آموزش و پرورش به البرز در جمع منتخبان رئسای مدارس استان در کانون شهید فهمیده گفت: رشد بیش از ۳ درصدی جمعیت در این استان که فرا‌تر از سهم مهاجرت ملی‌ست سبب شده البرز با کمبود امکانات زیربنایی در تمامی حوزه‌ها از جمله کمبود کلاس درس، کمبود معلم و امکانات آموزشی و پرورشی دست وپنجه نرم کند.

طهایی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم در بخش تعلیم و تربیت به جایگاه مورد نظر برسیم باید نگاه ویژه‌تری در خصوص تخصیص سهم اعتبارات ملی به استان تازه تأسیس انجام شود.

وی با مهم عنوان کردن امر تعلیم نسبت به تربیت بر لزوم نقش آفرینی معلمان در رشد و تعالی سرمایه‌های کشورتاکید کرد.

استاندار البرز افزود: هر چه خدمتگزاران دولت بتوانند امکانات تعلیم و تربیت، حقوق و تجهیزات لازم را جهت تحقق این مهم فراهم آورند؛ خدمت به سرمایه‌های جامعه کرده‌اند.

طهائی با تأکید بر اهمیت مهارت آموزی دانش آموزان افزود: در حال حاضر فارغ التحصیلان دانشگاهی مهارت کافی را برای اشتغال ندارند و عدم برخورداری از یک حرفه، موجب افزایش آمار بیکاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌تر نیز به روسای دانشگاه‌ها پیشنهاد داده شده که حداقل ۲۰ درصد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه خود را بر عهده بگیرید و ضمن شناسایی بازار کار، فرصت‌های شغلی را از دانشگاه شناسایی و براساس آن آموزش لازم را داشته باشند.

طهائی با اشاره به ضرورت توسعه آموزشی و روزآمد شدن مدارس البرز گفت: با توجه به تراکم بالای جمعیت در استان و رویکرد دولت در استقرار شبکه دولت الکترونیک و سوق دهی فضای کار و سرمایه گذاری کشور به سمت یکپارچه سازی الکترونیکی، انتظار می‌رود در بخش تعلیم و تربیت نیز توسعه مدارس هوشمند و روزآمد شدن تجهیزات آموزش و پرورش استان هرچه سریع‌تر بسترسازی شود.

کد خبر : ۳۰۴۸۲۸