خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس خبرگان رهبری در دیدار استاندار قم

اجرای قانون و تدبیر رمز موفقیت در انجام وظایف است

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت قانون‌مداری و تدبیر در امور گفت: اجرای قانون و تدبیر رمز موفقیت در انجام وظایف است.

به گزارش ایلنا، استاندار قم پیش از ظهر امروز با آیت الله محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه دیدار کرد.

آیت الله یزدی در این دیدار طی سخنانی شهر مقدس قم را مرکز بروز انقلاب فکری در جامعهٔ بشریت خواند و افزود: امروز به برکت امام خمینی (ره)، دنیا به این شهر نگاه ویژه‌ای دارد.

وی پیدایش و دوام و قوام انقلاب اسلامی را از قم دانست و تصریح کرد: دشمنان انقلاب‌های زیادی را تغییر داده‌اند، اما پشتوانهٔ روحانیت و انقلابیون اصیل موجب ناکامی دشمن در این عرصه شده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری بعد زیارتی قم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: وجود حوزه‌های علمیه و مراکز علمی معتبر از ویژگی‌های منحصر بفرد این شهر است.

آیت الله یزدی در ادامه قانون‌مداری در نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان مهم‌ترین تکیه‌گاه مسئولین را مورد تاکید قرار داد و افزود: تدبیر در کلیهٔ امور و اجرای قوانین رمز موفقیت در انجام وظایف است.

سید مهدی صادقی نیز در این دیدار، خدمت در قم را توفیق الهی دانست و با اشاره به راهبردهای کاری خود گفت: رهنمودهای علما و مراجع عظام سرلوحهٔ کار مدیران ادارات است.

استاندار قم تهیه و تدوین سند چشم انداز شهر قم و تعیین اولویت‌های اساسی آن را مورد توجه قرار داد و افزود: حرکت رو به جلوی استان قم بر اساس یک الگوی برنامه ریزی شده خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به نقشه راه توسعه استان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی‌ها برای رشد همه جانبهٔ استان بر اساس طرح آمایش سرزمین و طرح تفضیلی شهر قم می‌باشد.

وی جایگاه فرهنگی و دینی قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: استفاده از پتانسیل‌های فرهنگی و مذهبی این شهر در دستور کار مسئولین استان است.

صادقی همچنین مسئلهٔ کاهش منابع آبی قم را مورد توجه قرار داد و افزود: تغییر الگوی کشت و اصلاح روش مصرف از مهم‌ترین راه‌های مقابله با این چالش است.

کد خبر : ۳۰۴۸۹۱