خبرگزاری کار ایران

تحویل پرچم میزبانی اجلاس شهرهای مسیر جاده ابریشم به شهر قزوین

معاون طرح و برنامه شهرداری قزوین گفت: در دهمین اجلاس شهرهای مسیر جاده ابریشم در شهر بورسا ترکیه پرچم میزبانی این اجلاس در سال 2016 به شهر قزوین داده شد.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ علی‌رضا خزائلی با اشاره به گروه کارشناسی و مدیریتی از شهر قزوین در دهمین اجلاس شهرهای مسیر جاده ابریشم در شهر بورسا ترکیه افزود: دهمین اجلاس شهرهای مسیر جاده ابریشم در شهر بورسا ترکیه برگزار شد که شهر قزوین علاوه بر حضور در این اجلاس به عنوان مهمان، از شهردار بورسا ترکیه پرچم میزبانی این اجلاس را برای سال آینده تحویل گرفت.

خزائلی با اشاره به اهمیت برگزاری این اجلاس در شهر قزوین در سال 2016 بیان کرد: میزبانی این اجلاس در سال آینده در معرفی شهر قزوین به عنوان یک شهر تاریخی موثر در حوزه تجارت و روابط اقتصادی با اهمیت خواهد بود و حدود 200 شهر در این اجلاس حضور خواهند داشت.

این مقام مسوول گفت: با سخنرانی در دهمین اجلاس شهرهای مسیر جاده ابریشم در شهر بورسا ترکیه به معرفی شهر قزوین پرداخته شد و همچنین نماهنگی از موقعیت تاریخی و فرهنگی شهر قزوین برای میزبانی سال آینده در این اجلاس پخش شد.

وی با اظهار اینکه یکی از چشم‌اندازهای اصلی شهر قزوین رونق گردشگری است، بیان کرد: معرفی شهر قزوین در مجامع بین‌المللی یکی از اهداف اصلی میزبانی اجلاس شهرهای مسیر جاده ابریشم است چراکه این اجلاس یکی از باسابقه‌ترین اجلاس‌های بین‌المللی می‌باشد.

خزائلی با اشاره به اینکه پنجمین دوره اجلاس شهرهای مسیر جاده ابریشم به میزبانی شهر شیراز برگزار شد، افزود: سال آینده شهر قزوین میزبان یازدهمین دوره اجلاس شهرهای مسیر جاده ابریشم خواهد بود و این مهم باعث معرفی ظرفیت‌های ایران به خصوص شهر قزوین خواهد شد.

وی اظهار کرد: با میزبانی اجلاس شهرهای مسیر جاده ابریشم خواهیم توانست با شهرهای عضو اجلاس تفاهم‌نامه‌های همکاری در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری منعقد کنیم.

کد خبر : ۳۰۴۹۱۵