خبرگزاری کار ایران

برای جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز

دهیاران پروانه ساخت صادر نکنند

فرماندار شهرستان قائم‎‌شهر گفت: برای جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در روستا‌ها باید پروانه ساخت با تایید بخشداری انجام شود و دهیاران اقدام به صدور مجوز نکنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شهرستان قائم‌شهر، مهدی محمدی عصر یکشنبه در جلسه پیشگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز شهرستان، اظهار کرد: باید مکان‌های غیرمجاز در سطح شهرستان شناسایی شوند و امتیاز حامل‌های انرژی این ساختمان‌ها قطع و تخریب‌ شوند.

فرماندار شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه تشکیل جلسات متعدد بی‌ثمر است، افزود: باید با بازدید‌های مکرر و برخوردهای جدی از ساخت‌وساز غیرمجاز جلوگیری کرد، در غیر این صورت با افزایش ساخت‌وساز غیرمجاز مواجه خواهیم بود.

محمدی یادآور شد: دهیاران نباید ساختمانی که در مدت کمتر از یک‌سال، در منطقه‌ای که غیرمجاز ساخته شده با یک نامه اعلام کنند این ساختمان بیش از ۳۰ سال بنا شده است.

وی با تاکید به اینکه دهیاران حق ندارند پروانه صادر کنند، متذکر شد: برای جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در روستا‌ها باید پروانه ساخت با تایید بخشداری انجام شود و هیچ دهیاری نباید در راستای صدور پروانه اقدامی انجام دهد.

محمدی با اشاره به اینکه ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستا‌ها بیشتر انجام می‌شود، اضافه کرد: باید نظارت در روستا‌ها بیشتر شکل گیرد همچنین بخشداری و دهیاری باید اقدامات لازم انجام دهند تا از ساخت‌وساز غیرمجاز جلوگیری شود.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید بر ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز نظارت‌های بیشتری انجام دهد و در صورت مشاهده ساخت در منطقه غیرمجاز پیگیری‌های لازم انجام شود.

کد خبر : ۳۰۴۹۲۰