خبرگزاری کار ایران

توسعه اقتصاد دانش بنیان از اهداف اصلی دانشگاه آزاد است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت گفت: تجاری سازی علم و توسعه اقتصاد دانش بنیان از اهداف اصلی این دانشگاه است.

به گزارش ایلنا، دکتر سید سجاد گشتی اظهار داشت: تاکنون دانشگاه آزاد اسلامی یکی از گزینه‌های اصلی انتخاب داوطلبان ورود به دانشگاه در ایران بوده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد با بیش از ۴۰۰ واحد و مرکز آموزشی در سراسر کشور و بیش از ۵ میلیون فارغ التحصیل، هم اکنون به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان شناخته می‌شود.

گشتی ادامه داد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۷۰۰ دانشجو با هدایت ۷۰ هزار عضو هیات علمی و مدرس در حال تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

وی عنوان کرد: این دانشگاه با ۱۱ میلیون مترمربع فضای آموزشی و رفاهی، بیش از ۴۰ میلیون مترمربع محوطه دانشگاهی، ۶۰۰ هزار مترمربع فضای ورزشی و ۲۰۰هزار مترمربع فضای فرهنگی و مذهبی، امکانات مناسبی را برای تحصیل دانشجویان فراهم آورده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت خاطر نشان کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین مجموعه آزمایشگاهی، کارگاهی و کتابخانه‌ای دانشگاه‌های کشور و بهترین نسبت استاد به دانشجو و سرانه فضای آموزشی در دانشگاه‌های کشور در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی بیان داشت: این دانشگاه توانسته در سال‌های اخیر در توسعه ظرفیت‌های علمی و پژوهشی کشور نقش موثری ایفا کند و در همین راستا دانشگاه آزاد رتبه ۱۳۳ علمی جهان در پایگاه ESI را از لحاظ کمیت تولیدات علمی در سال ۲۰۱۵ کسب کرده و بر اساس رتبه بندی پایگاه طلایه داران علم تامسون رویترز (آی. اس. آی) در میان یک درصد دانشگاه‌های بر‌تر که دارای بیشترین میزان اثرگذاری هستند، قرار گرفته است.

گشتی یادآور شد: بر اساس برنامه‌های جدید دانشگاه به ریاست عالیه دکتر حمید میرزاده، تجاری سازی علم و توسعه اقتصاد دانش بنیان از اهداف اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های پیش رو است و در همین راستا در حال حاضر ۶۱ مرکز رشد و ۴۵۱ شرکت و واحد فناور در مجموعه دانشگاه آزاد مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت با برشمردن مزایای تحصیل در این واحد دانشگاهی از این امر به عنوان یک فرصت برای مشتاقان به کسب عمل و دانش نام برد و گفت: نزدیکی این واحد دانشگاهی به مرکز استان سرسبز و همیشه بهار گیلان و همچنین واقع بودن آن در یک منطقه گردشگرپذیر همچون شهرک تاریخی ماسوله و دژ عظیم قلعه رودخان در فومن و بقاع متبرکه امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحق (ع) در شفت موجب اشتیاق بیشتر افراد برای حضور و کسب علم و دانش در این واحد دانشگاهی شده است.

گشتی اظهار کرد: این دانشگاه توانسته در توسعه ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی نقش موثری ایفا کند و تنوع رشته‌های تحصیلی، وجود اساتید مجرب و کارکنان ارجمند و پرتلاش در رشته‌های مختلف تحصیلی ا مکان مناسب برای ادامه تحصیل دانش آموزان و علاقمندان را فراهم نموده است.

وی افزود: علاقمندان به تحصیل در واحد فومن و شفت می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www. azmoon. org و یا محل واحد واقع در فومن – خیابان انتظام و همچنین تماس با شماره‌های ۰۱۳۳۴۷۳۹۰۵۲ و ۰۹۱۱۶۶۹۷۶۷۶ برای ادامه تحصیل در رشته‌های حسابداری، عمران، مکانیک، کامپیو‌تر، معماری، الکترونیک و صنایع غذایی در مقاطع کاردانی، کار‌شناسی ناپیوسته و کار‌شناسی پیوسته ثبت نام نمایند.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت، این واحد دانشگاهی به دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در این واحد تسهیلات ویژه مالی در بخش‌های مختلف ارائه می‌کند.

کد خبر : ۳۰۴۹۴۰