خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سابق پارلمانی وزیر ارشاد در گفت وگو با ایلنا

بستر کار در کرمانشاه برای نیروهای بومی و غیربومی فراهم شود

مدیرکل سابق پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید بستر کار و فعالیت را در استان کرمانشاه برای تمام نیروهای بومی و غیربومی فراهم آوریم و اگر این کار را نکیم زمینه‌های فرار و مهاجرت نیروهای بومی را به وجود آورده‌ایم و آن‌ها تبدیل به نیروهای غیربومی برای جایی دیگر از کشور می‌شوند.

محمد حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه اظهار کرد: مدیریت در واقع هم تخصص این و هم هنر و فرقی نمی‌کند که این تخصص در فرد بومی باشد یا غیربومی.

حیدری افزود: مهم این است که فردی در راس یک سازمانی که قرار گرفت هم تخصص و تعهد داشته و هم هنر لازم برای اعمال مدیریت را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کار مدیریت هماهنگی و برنامه ریزی است، گفت: هر فردی این اصول را در مدیریت رعایت کند ما باید از وی استقبال کنیم چه بومی باشد و چه غیربومی.

مدیرکل سابق پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نکته‌ای که در بومی بودن و غیربومی بودن مطرح است، شناخت بومی است. تنها تفاوت این دو هم این موضوع است که براثر گذر زمان به دست می‌آید.

وی تاکید کرد: البته شرط لازم برای رسیدن به این برنامه‌ها توانمندی است، پس یک مدیر توانمند غیربومی بر مدیر بومی ناتوان ارحج‌تر است زیرا هدف کار و خدمت به مردم است، پس بستن در‌ها بر روی مدیران غیربومی متخصص باعث می‌شود که نتوانیم که از وجود نیروهای کاربلد استفاده ببریم.

این مقام اظهار کرد: پس باید گفت که مدیران در کشور باید براساس توانمندی‌هایشان به کار گرفته شوند و بعد دیگر مسایل مورد بررسی قرار بگیرد.

حیدری با اشاره به اینکه انتظار از مدیر غیربومی بسیار کمتر از مدیران بومی است، گفت: پس باید گفت که یک مدیر غیربومی می‌تواند حاشیه کمتری داشته باشد و سبک بال‌تر کار کند.

وی با اشاره به اینکه باید در بحث مدیریت از همه عناصر و سرمایه کشور و استان استفاده شود، افزود: مثلا ما در حوزه پزشکی با کمبود پزشک متخصص روبرو است، پس چه اشکالی دارد که برویم و از شهرهای دیگر متخصص بیاوریم، زیرا تربیت متخصص در شهر کرمانشاه به بیش از ده سال نیاز دارد، پس این محتمل است که در این زمینه لازم است که از متخصصان غیربومی استفاده کنیم.

مدیرکل سابق پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر اقتصاد در کشورهای اروپایی و غربی در دست مهاجران است و تاکنون نیز مشکلی در این زمینه روی نداده است و همین امر باعث می‌شود که شاهد پدیده امر فرار مغز‌ها در کشورهایی مانند ایران و... باشیم.

حیدری گفت: باید در کرمانشاه باز‌تر به بحث مدیریت نگاه کنیم و دنبال مدیرانی باشیم که به فکر خدمت به مردم و ملت هستند و اگر در اندیشه حفظ مرکزیت کرمانشاه در غرب کشور هستیم باید بزرگ فکر کنیم.

این مقام افزود: لذا باید بستر کار و فعالیت را در استان کرمانشاه برای تمام نیروهای بومی و غیربومی فراهم آوریم و اگر این کار را نکیم زمینه‌های فرار و مهاجرت نیروهای بومی را به وجود آورده‌ایم و آن‌ها تبدیل به نیروهای غیربومی برای جایی دیگر از کشور می‌شوند.

حیدری با اشاره به اینکه موانع پیش روی مدیران بومی باید برداشته شود، گفت: گردش مدیریت اصل مهمی در کشور است و این باید رعایت شود. اگر بنده به تهران نمی‌رفتم و در چرخه مدیریت ملی قرار نمی‌گرفتم نمی‌توانستم به مردم و جامعه خدمت به اینگونه داشته باشم.

وی در ادامه به وضعیت نابسامان مبلمان شهری و بزرگراه‌ها اشاره کرد و افزود: این وضعیت به هیچ وجه درشان مردم کرمانشاه نیست، و در کنار اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها این پدیده دارای چهره‌ای بسیار ناپسند و غیراصولی است، لذا مدیریت شهری باید دنبال اصلاح چهره شهر باشد. و باید به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی و نیز مکان مناسب برای مشاغل شهری همانند بازارهای روز و میوه باشیم.

کد خبر : ۳۰۴۹۹۸