خبرگزاری کار ایران

استاندار قم تأکید کرد

ضرورت ساماندهی مراکز ازدواج آسان جوانان در قم

استاندار قم وجود مراکز ازدواج آسان جوانان را ظرفیتی مناسب برای استان دانست و اضافه کرد: در صورت ساماندهی این مراکز می‌توان اثر بخشی آن‌ها را افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از قم، سید مهدی صادقی در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، اهمیت متمرکز نمودن روش‌های رسیدگی به امور جوانان در نهاد‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان لزوم برنامه ریزی هر جامعه و ساخت آینده کشور بر مبنای نیروهای جوان آن جامعه افزود: هر چه برنامه‌ها از بار فنی و عملیاتی بیشتری برخوردار باشند، تأثیرگذاری بیشتر و در نتیجه بهبود شرایط اجتماعی را موجب خواهند شد.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان استان به موضوع مهم ازدواج در جامعه و آمار‌های اجتماعی در کشور اشاره نمود و خاطرنشان کرد: آموزش‌های صحیح و بینش درست سبب تحکیم زندگی زناشویی می‌گردد.

صادقی آموزش و آگاهی را لازمه تغییر روش و نگاه در ابعاد مختلف زندگی در بین جوانان قلمداد و تصریح کرد: برنامه ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و بررسی بازخوردهای این برنامه‌ها در جامعه می‌تواند در تعریف طرح‌های مرتبط با مسائل جوانان نقشی اساسی ایفا کند.

وی وجود مراکز متعدد و نهادهای خود جوش در امر ازدواج آسان جوانان را ظرفیتی مناسب دانست و اضافه کرد: در صورت ساماندهی این مراکز و نهاد‌ها می‌توان اثر بخشی آن‌ها را افزایش داد.

استاندار قم با تأکید بر وجود فضاهای مخرب و آسیب رسان در دسترس جوانان ادامه داد: با شکل گیری درست شخصیت جوانان در مسیر آموزش‌های مبنایی و اصولی می‌توان میزان مقاومت جوانان برای دوری از آسیب‌های اجتماعی را افزایش داد.

در ابتدای این جلسه عابدی مدیر کل ورزش و جوانان استان با اشاره به جلسات سال گذشته و تصویب طرح‌های کاربردی در مسائل جوانان اظهار کرد: راه اندازی سامانه اوقات فراغت جوانان استان و تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی در این سامانه، موفقیت‌های قابل توجهی را نصیب استان نموده است.

وی با اشاره به اهمیت مسأله ازدواج در بین جوانان و تبعات آن ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزشی قبل و بعد از ازدواج برای بیش از ۴۰۰۰ زوج جوان در جهت افزایش آگاهی‌های جوانان و پایداری خانواده‌های از برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان در طول سال جاری بوده است.

کد خبر : ۳۰۵۱۰۲