خبرگزاری کار ایران

آیین‌های سوگواری شهادت امام جواد در صد مسجد و حسینیه آران و بیدگل برگزار شد

همزمان با شب شهادت نهمین اختر آسمان تابناک امامت و ولایت، آران و بیدگل غرق در عزا و ماتم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران وبیدگل در این شب ماتم، عـاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت در غم شهادت آن امام همام سوگواری کردند و خیابان‌ها، سر در مغازه‌ها، تکایا و مساجد سیاهپوش شده بود.

دسته‌های عزاداری و هیئت هـای مختلف سینه زنی و زنجیر زنی با حضور در بقاع متبرکه و امامزادگان، مصیبت شهادت ابن الرضا را به فرزندان و نوادگان ائمه اطهار (ع) تسلیت گفتند.

همچنین مراسم عزاداری در بیش از یکصد مسجد، تکیه و حسینیه شهری و روستایی شهرستان آران و بیدگل بـرگزار شد و مداحان و سخنرانان در این مراسم به بیان ویژگی‌ها و مناقب آن امام همام پرداختند.

هیئات مذهبی مسمّی به نام و القاب جوادالائمه علیه السلام برنامه‌های ویژه‌ای را در شب شهادت نهمین امام شیعیان برگزار کردند.

ائمه جماعات مساجد شهرستان نیز پس از اقامه نماز مغرب و عشا به بیان شخصیت و ویژگی‌های امام جواد (ع) پرداختند.

روحانیون مستقر و طرح هجرت اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل هم در شب شهادت امام جواد (ع) به سخنرانی با موضوع «آموزه‌های اخلاقی و اجتماعی امام جواد (ع)» و قرائت زیارت نامه و ادعیه پرداختند.

جلسات مذهبی خانگی هم در محله‌های مختلف آران و بیدگل تشکیل و مداحان اهل بیت (ع) و سخنرانان در این جلسات به مرثیه سرایی و بیان شخصیت امام جواد علیه السلام پرداختند.

برخی از هیئات مذهبی آران و بیدگل هم با اعزام کاروان زیارتی به حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علی‌ها در قم، شهادت امام جواد (ع) را عمه بزرگوار آن حضرت تسلیت گفتند.

یادآور می‌شود؛ ۱۱۰ هیئت و جلسه مذهبی دارای مجوز از اداره تبلیغات اسلامی و بیش از یکصد مسجد در سطح شهرستان آران و بیدگل فعال است.

کد خبر : ۳۰۵۱۰۶