خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون و کار البرز

امور بیمه بیکاری به کاریابی‌ها واگذار می‌شود

مدیرکل تعاون و کار البرز گفت: در راستای برون‌سپاری امور و همچنین تقویت کاریابی‌های استان، بخشی از وظایف این اداره کل که مرتبط با مقرری بگیران بیمه بیکاری ست به کاریابی‌ها واگذار خواهد شد.

به گزارش ایلنا در کرج، اسماعیل خلیلی با اعلام این خبر در نشست هم اندیشی مدیران کاریابی‌های غیر دولتی استان که با حضور مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابیهای وزارت تعاون و کار برگزار شد افزود: با ساماندهی وضعیت کاریابیهای استان، می‌توان از ظرفیت‌های موسسات کاریابی در راستای کاهش تصدی‌گری دولت بهره برد.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: کاریابی‌ها ظرفیت‌های بسیاری برای کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه اشتغال دارند بنابراین ضرورت دارد که از توانمندی‌های آنان در سایر حوزه‌های بازارکار نیز استفاده شود.

خلیلی در ادامه افزود: در راستای برون سپاری امور و همچنین تقویت کاریابی‌های استان، بخشی از وظایف این اداره کل که مرتبط با مقرری بگیران بیمه بیکاری ست به کاریابی‌ها واگذار خواهد شد که در گام نخست کارگران بیکار شده باید برای بهره‌مندی از بیمه بیکاری به یکی از کاریابی مجاز تعیین شده جهت ثبت نام بیمه بیکاری در سطح استان مراجعه نمایند.

وی در خصوص امتیازات این طرح بیان داشت: با سپردن امور بیمه بیکاری به کاریابی‌ها چند امتیاز وجود دارد که از جمله آنکه بیکار شده‌ها ابتدا برای پیدا کردن کار جدید ملزم به ثبت نام در کاریابی‌ها هستند و علاوه بر آن به دلیل تعدد کاریابی‌ها، دستیابی بیکار شده‌ها به مراکز ثبت نام بیشتر می‌شود.

مدیر کل تعاون، کارورفاه اجتماعی ادامه داد: این طرح به همت اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان و نیز بر اساس دستورالعمل‌های وزارت متبوع پس از آماده شدن زیرساخت‌های این طرح در کاریابی‌ها از لحاظ امکانات نرم افزاری، تجهیزاتی، مکان و نیروی انسانی به صورت پایلوت در ده کاریابی استان اجرا می‌شود و به تدریج نیز پس از آمادگی‌های لازم در تمامی کاریابی‌های استان اجرایی می‌ شود.

وی در پایان، همچنین بر فعال شدن انجمن صنفی کاریابیهای استان البرز در خصوص رسیدگی به امور صنفی این بخش پس از انتخاب اعضای هیات مدیره و بازرسین از طریق انتخابات تاکید کرد.

گفتنی ست در ادامه این نشست، مدیران کاریابیهای غیر دولتی استان البرز نقطه نظرات، پیشنهادات و مشکلات حوزه کاری خود در خصوص اعمال معافیت مالیاتی، مشکلات مرتبط با عدم تبلیغات مناسب مراکز کاریابی، پایین بودن نرخ ثبت نام کارجویان در کاریابی‌ها و عدم کفاف هزینه‌های کاریابی‌ها، عدم همخوانی رشته‌های دانشگاهی و نیاز بازار کار و مشکل ضمانت جهت دریافت حق کاریابی‌ها از کارجویانی که اشتغال پیدا کرده‌اند و عدم رغبت کارفرمایان به تامین نیروی انسانی از طریق کاریابی‌ها را بیان نمودند.

همچنین در پایان این نشست با برگزاری انتخابات انجمن صنفی کارفرمایی دفا‌تر مشاوره شغلی و کاریابیهای استان البرز، این انجمن اعضای هیات مدیره و بازرسین خود را شناخت.

کد خبر : ۳۰۵۱۱۸