خبرگزاری کار ایران

مدیر کل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون و کار

کاریابی‌های سراسر کشور با دانشگاه‌ها پیوند می‌خوردند

مدیر کل هدایت نیروی کار و کاریابیهای وزارت تعاون و کار گفت: در راستای متعادل سازی عرضه و تقاضای نیروی کار و تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه، کاریابی های سراسر کشور با دانشگاه ها پیوند می خوردند.

به گزارش ایلنا در کرج، محمد اکبرنیا با بیان اینکه در نشست هم اندیشی مدیران کاریابی‌های غیر دولتی استان البرز با اشاره به معضل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در جامعه افزود: به دلایل مختلف به ویژه در مورد فارغ التحصیلان دانشگاهی زمینه ایجاد شغل در طول سالیان متمادی فراهم نشد و از سویی با بالا رفتن توقعات تحصیل کرده‌ها ی جویای کار و گرایش آنان به مشاغل پشت میز نشینی باعث شده که امروز کشور با خیل عظیمی از بیکاران فارغ التحصیل مواجه باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هم اکنون در سطح تحصیلات دیپلم و فوق دیپلم و همچنین رده‌های پایین تحصیلی تعادل در عرضه و تقاضای نیروی کار وجود دارد و می‌توان گفت در این حوزه مشکل بیکاری نیروی متقاضی کار تا حدود زیادی وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر، حداقل در شهرهای بزرگ تقاضا برای نیروی کار با تحصیلات پایین بیشتر از عرضه آن است و کارفرمایان به دیپلمه‌ها و افراد دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم نیازمند هستند، اما متقاضی کافی کار در این بخش وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت انطباق بین نیاز بازار کار و آموزش‌های دانشگاهی و همچنین با اشاره به پتانسیل موجود در فنی و حرفه‌ای کشور از اجرای طرح‌های همکاری آموزش مشترک فنی و حرفه‌ای و مهارتی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در راستای بالا بردن سطح دانش فنی و مهارت‌های دانشجویان خبر داد.

وی همچنین با اشاره به سیاست تعدیل تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی به منظور متعادل سازی عرضه و تقاضای نیروی کار و پیوند کاریابی‌ها با دانشگاه‌ها اظهار داشت: به منظور انتقال نظرات و پیشنهادات به دنبال برگزاری جلساتی در این زمینه با آموزش عالی هستیم و از این طریق تلاش داریم در راستای تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه، ارتباط بین دانشگاه با کاریابی‌ها و کارفرمایان را تقویت نماییم.

مدیر کل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون و کار، با اشاره به اجرای بند (و) ماده ۸۰ موضوع تخفیفات بیمه‌ای در برنامه ششم توسعه گفت: با پیشنهاد در وزارت تعاون کارورفاه اجتماعی مقرر گردید استفاده از تخفیفات بیمه‌ای جهت کمک به توسعه اشتغال در برنامه ششم توسعه ادامه یابد.

وی در خصوص تعامل اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان و انجمن صنفی کاریابی‌ها به محوریت کانون این انجمن خاطر نشان کرد: لازم است تعامل انجمن صنفی کاریابی پس از تشکیل با اداره کل تعاون، کاراستان بیشتر گردد و کاریابی‌ها مسائل و نظرات و پیشنهادات خودرا از طریق این انجمن به اطلاع اداره کل رسانده تا مسائل به شکل مدونی حل و فصل گردد.

وی همچنین در پایان، از اقدامات در دست پیگیری وزارت متبوع خود در زمینه آئین نامه انتقال مجوز کاریابی‌ها، شاخص‌های رتبه بندی کاریابی‌ها، واگذاری خدمات قابل احصا به کاریابی‌ها مانند بیمه بیکاری و مذاکره با آموزش عالی در خصوص تعامل و پیوند کاریابی با دانشگاه و استفاده کاریابی‌ها از ظرفیت نرم افزاری job site‌ها خبر داد.

کد خبر : ۳۰۵۱۲۸